Uusimmat

Hittipelin pitkälle lykkäykselle saattoi löytyä selitys – oli alun perin open world -peli

07.11.2022 15:15 Muropaketin toimitus

Bayonetta 3 -toimintapeliä lykättiin todella pitkään, ja nyt pelijournalisti väittää tietävänsä yhden selityksen viiveelle.

PlatinumGamesin toimintapeliä Bayonetta 3 saatiin odottaa todella pitkään, ja sitä myös lykättiin tuntuvasti. GamesRadar uutisoi nyt, että pelin oli ilmeisesti tarkoitus olla open world -peli, mikä selittää osaltaan pitkää lykkäystä.

Väite on peräisin pelitoimittaja Imran Khanilta, eikä sitä ole vahvistettu kehittäjien taholta. Khan on väittänyt, että jossakin vaiheessa kehitystä Bayonetta 3 oli suunniteltu ”osittain avoimen maailman peliksi”.

”Pelisuunnittelun piti perustua enemmän Astral Chainiin kuin Nier Automataan, mutta ideana oli, että pelissä olisi suuri hubimaailma, josta Bayonetta lähetettäisiin eri maailmoihin, jotka nekin olisivat melko avoimia”, Khan selitti.

Avointa maailmaa ei kuitenkaan lopullisessa pelissä nähty, ja Khanin mukaan Nintendo halusi lopulta, että peli palautettiin pienempään mittakaavaan. Tämä sekä esimerkiksi koronapandemian aiheuttamat vaikeudet viivästyttivät pelin julkaisua.

Bayonetta 3 on saatavilla yksinoikeudella Nintendo Switchille.