Kahden vuoden kehitystyö ei johtanut mihinkään: “Iron Man -peli oli lopulta yhtä sotkua”

18.08.2022 19:01 Muropaketin toimitus

Just Cause -kehittäjä kulutti kaksi vuotta Iron Man -peliprojektiin, mutta lopulta kehitystyö päätettiin hyllyttää Disneyn epärealistisen aikataulun takia.

Just Cause -kehittäjä Avalanche Studios työskenteli kaksi vuotta Iron Man -pelin kimpussa, kunnes projekti keskeytettiin. Syynä oli Disneyn kanssa tehty yhteistyö, joka ei lopulta johtanut mihinkään. Disney halusi kiirehtiä kehitystyötä, eikä Avalanche Studios kyennyt vastaamaan uuteen aikatauluun. Asiasta kirjoittaa Eurogamer.

Avalanche Studios -yhtiön perustajajäsen Christofer Sundberg kertoi, että Disney lähestyi pelistudiota vuonna 2012, jonka aikana kehitystyö käynnistyi. Disney päätti leikata aikataulua vuoden verran, jolloin projektin toteuttaminen vaikeutui siihen pisteeseen, että Avalanche Studios ei pitänyt sitä enää kannattavana.

Pelistudion olisi pitänyt uutta aikataulua varten pestata palvelukseensa noin 80 henkilöä, joka olisi nostanut pelin budjettia huomattavasti. Avalanchen olisi pitänyt käynnistää uusi peliprojekti välittömästi, jotta uutta henkilöstöä kyettäisiin käyttämään kyllin tehokkaasti.

“Jos olisimme suostuneet Disneyn ehtoihin, olisi se tuhonnut koko studion. Iron Man -peli oli lopulta yhtä sotkua”, Sundberg tiivisti YouTube-kanava MinnMaxin haastattelussa.

Iron Man -peli olisi keskittynyt lähitaisteluun Batman Arkham -pelien tyyppisesti, ja kyseessä oli avoimen maailman peli, jossa Iron Man olisi voinut lentää täysin vapaasti.

LUE MYÖS: Iron Man -ohjaaja yritti estää Russon veljeksiä tappamasta rakastettua Marvel-hahmoa Avengers: Endgamessa: “Teimme sen silti”

Muropaketin uusimmat