Tiberiumin kurssi romahti, EA kutsui noutajaa
Command & Conquer -sarja tunnetaan erinomaisina naksustrategioina, mutta yritykset viedä pelisarjaa toiminnan ja räiskinnän suuntaan ovat olleet perinteisesti aikamoista kuraa. Vanhasta kirouksesta ei ole päästy vieläkään eroon, sillä Command & Conquer -maailmaan sijoittuva Tiberium, joukkuepohjainen räiskintä, on keskeytetty ja haudattu.
Projekti oli aiemminkin jonkinlaisissa vaikeuksissa, sillä EA alkujaan pelin piti ilmestyä jo kuluvana syksynä – näinä päivinä – mutta julkaisua siirrettiin sitten vuoteen 2010.
Nyt se on kokonaan keskeytetty ja tekijäporukkaakin irtisanottiin.
EA:n Los Angelesin studion pomon Mike Verdun mukaan pelistä ei yksinkertaisesti ehdittäisi tehdä riittävän hyvää käytettävissä olevana aikana. Mielenkiintoista spekuloida missä kunnossa peli oikein olikaan, jos sitä on (arvaus) työstetty jo parisen vuotta eikä 1-2 vuoden lisäaika kehitystyöhön riitä.
Jotain positiivistakin kuitenkin löytyy, sillä Verdun peruutuspäätöksen perusteluissa todetaan muun muassa, että…
”Laaturimaa on nostettu. Meidän täytyy panostaa entistä enemmän hyvään designiin ja tuotantoon. Meidän on myös huomattava ongelmat ajoissa ja korjattava ne ripeästi.”
Hyvä näin. Command & Conquer: Renegaden ja Sole Survivorin kaltaisia surkeiluja ei tosiaankaan kaivata lisää.
Lähde: EA Axes Tiberium For Not Meeting Standards
Lisää aiheesta
EA lupaa: ei enää surkeita lisenssipelejä
EA: munailimme ja pilasimme Bullfrogin, Originin ja Westwoodin
EA:n pomo puhuu uudesta Need for Speedistä ja huonoista elokuvista
Lue myös
Arvostelu: FaceBreaker (PS3, Wii, 360)
LittleBigPlanet viehättää heti alkumetreiltään
Mitä jokaisen PC-pelintekijän tulisi tajuta
Sukella Alan Waken uumeniin – traileri leffateattereihin, juttua pelaajacastissa