Yh hyh. Dungeons & Dragonsin uusi yritys on pettymys, ”jota en ostaisi edes alelaarista”
Miikka Lehtonen matkusti Dungeons & Dragonsin luolastoihin ja palasi sieltä kauhuissaan.
Koska kyse on Dungeons & Dragons –roolipelistä, kehitystiimiä on ilmeisesti kielletty käyttämästä mielikuvitusta. Sen sijaan tarinatila on suunniteltu toinen silmä tiukasti suurten roolipelikliseiden kirjaa katsellen. Pelaaja on karavaanissa matkustava matalan tason seikkailija, joka joutuu keskelle Outoja Tapahtumia. Mystiset hahmot, muinaiset ennustukset ja hämärät salajuonet seuraavat toisiaan pelaajan poukkoillessa pitkin ja poikin Sword Coastin aluetta. Matkalla osutaan kaikkiin tärkeisiin kliseisiin, mikä ei välttämättä sinänsä olisi huono juttu. Kyllä minulle silloin tällöin kelpaa hyvinkin perinteinen ja klassisia nuotteja seuraava Dungeons & Dragons –tarina, mutta pelattavuuden olisi syytä olla hyvällä tasolla.
Sitä ei voi Sword Coast Legendsistä sanoa, sillä peli on omituinen hybridi, joka yrittää yhdistellä klassisia Dungeons & Dragons –sääntöjä tietokoneroolipeleistä tuttuihin käsitteisiin ja ideoihin.
Lue koko arvostelu: Sword Coast Legends (PC)
Lisää aiheesta
AD&D hamuaa nostalgikkojen lompakoita
Dungeons & Dragons: Daggerdale (PC, PS3, Xbox 360)
Dungeons & Dragons: Neverwinter (PC)
GOG.com pelasti AD&D-roolipelit IP-viidakon hämärästä tuleville sukupolville
Pelikopteri #013- seikkailuja ja roolipelejä haudan takaa (Checkpoint)
Vin Diesel mainostaa leffaansa Dungeons & Dragonsia pelaamalla