Syväanalyysi tekstiseikkailujen historiasta
Tekstiseikkailut olivat aikoinaan tietokonepohjaisten seikkailupelien ensimmäinen aste. Kun tietokoneissa ei ollut vielä grafiikkaa, käytettiin sanoja. Ja sanoja käytettiin luomaan pelaajille niin mielikuvia ympäristöstä, kuin käskyttämään tietokonetta. Tekstipelit, nuo pelaamisen kultaiset vuodet, ajalta jolloin kaikki oli paremmin.
No, ehkä ei sentään suorastaan paremmin, mutta olivathan ne vuodet erilaisia.
Mark Newheiserin syväanalyysi tekstiseikkailen historiasta ja ennen kaikkea niiden olemuksesta ja kehityksestä kannattaa lukea, jos olet seikkailujen ystävä. Vaikka tekstipeli saattaisikin tuntua aiheena tylsältä, niin ovathan ne silti nykyseikkailujen vankka perusta. Eikä tekstipelejä ole silti tänäänkään tyystin unohdettu.
Lue juttu: Searching Under the Rug: Interfaces, Puzzles, and the Evolution of Adventure Games
Lisätietoja: http://www.ifarchive.org/
Lue myös
Arvostelu: Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood (DS)
Arvostelu: World of Warcraft: Wrath of the Lich King (Mac, PC)
Luke Skywalkerin valomiekka nettosi 153 000 euroa