Chris Roberts ja Star Citizen: tienaamme indienä paremmin, vaikka myymme vähemmän
Pitkän linjan pelikehittäjä Chris Roberts työstää parhaillaan tiimeineen joukkorahoitettua avaruusseikkailua Star Citizen. Robetrs tykkäilee, jotta pelinkehitys on aikataulussaan ja etenee hyvin – eikä yhtään haittaa, että itsenäisesti rahoitettu, suoraan kuluttajille diginä myytävä peli on myös kaupallisesti fiksu sijoitus.
Roberts laskeskelee, että vanhassa pelimaailman talousmallissa kovan luokan kehittäjä olisi nähnyt tekemänsä pelin myynneistä noin viidesosan. Ja jos hän voi nyt tehdä indienä saman pelin, niin tekijät saavat saman rahasumman vaikka peli myisi vain viidenneksen siitä, mitä se myisi ison julkaisijan kautta.
”Se on hyvä juttu pelaajille, sillä joukkorahoitus ja digilevitys mahdollistavat paljon nichempien juttujen tekemisen. Niiden kautta pelaajat pääsevät myös paljon paremmin mukaan pelinkehitysprosessiin ja heidän ääntään kuunnellaan enemmän pelin alkuvaiheissa.”
Roberts on ollut myös todella otettu siitä, miten aktiivisesti pelin fanit ovat osallistuneet ideointiin ja palauteprosessiin.
”Jo nyt pelaajat ovat tehneet pelistä paremman”, hän ynnää.
Lisää Star Citizenin synnystä voi lukea GamesIndustryn oheisesta laajasta haastattelusta.
Lue juttu: Chris Roberts: I can be more profitable than AAA games on a fifth of sales
Lisää aiheesta
Pelikehittäjä: uusi konsolisukupolvi jää PC:n jalkoihin