Uusimmat

Kolmen vuoden kehityssykli antaa CoD-kehittäjille liikkumavaraa

17.08.2014 14:00 Juho Anttila

Jokavuotinen Call of Duty -räiskintä edustaa monelle pelimaailman yksipuolistumista ja kaupallistumista sekä Hollywood-tason pullamössöviihteen tyrkyttämistä harmaille massoille. Aiemmin Call of Duty -pelejä tehtiin kahden studion voimin, jolloin jokaisen pelin kehitysaika oli vain kaksi vuotta. Tilanne muuttui, kun Sledgehammer Games liittyi Infinity Wardin ja Treyarchin seuraan väsäämään adrenaliininhuuruisia Hollywood-räiskintöjä.

Activision-pomo Eric Hirshbergin mukaan muutos antaa kehittäjille pelivaraa. Kun kahden vuoden sijaan vuotuista Call of Duty -julkaisua kehitetään kolmen vuoden ajan, tekijöillä on mahdollisuus innovoida, kokeilla uusia asioita ja epäonnistuakin. Tämä on erityisen tärkeää nykyisen konsolisukupolven kohdalla, kun laitteiden mahdollisuuksia ja rajoituksia haetaan vielä.

Hirsberg korostaa myös, että kolmen vuoden kehityssykli mahdollistaa yhä kunnianhimoisempien pelikokonaisuuksien kasaamiseen. Jatkossa luvassa olisi siis yhä enemmän erilaisia pelimoodeja, sivupelejä ja muuta mukavaa. Ihan viimeisissä Call of Duty -peleissä on kieltämättä nähty ajoittain jopa jonkinlaista uuden yrittämisen haisua, mutta se merkittävä uudistuminen antaa kieltämättä vielä odottaa itseään.

Lähde: Joystiq

Lisää aiheesta

Call of Duty pysäytti aseistetun ryöstön

Entinen diktaattori haastoi Activisionin oikeuteen

Seuraava Call of Duty on Advanced Warfare

Muropaketin uusimmat