UUSIMMAT

Pelaaja todisti: Anthemin varustesysteemi on täysin rikki

17.03.2019 20:44 | Muropaketin toimitus | 1

Anthem on julkaisusta lähtien ollut varsinainen bugien ja ongelmien sekasotku. Nyt TermperHoof-niminen Anthem-pelaaja on todistanut, että pelistä löytyvä loot eli tarjolla olevat varusteet eivät toimi lainkaan niin kuin pitäisi.

TermperHoofin kattavien laskujen mukaan eri aseiden kaiverruksilla ja yksityiskohtaisilla ominaisuuksilla ei ole väliä, vaan paras varuste on aina se jonka Power Score on kaikista suurin. Reddit-julkaisusta löytyy myös yksityiskohtaisempia tietoja siitä, kuinka 1.0.3-päivitys aiheutti varustesysteemin rikkumisen.

Anthemissa on pelaajalle näkyvän Power Levelin lisäksi piilotettu mittari, joka määrää kuinka paljon erilaiset hyökkäykset aiheuttavat vahinkoa. Piilotettu power level lasketaan käytössä olevien tavaroiden power-lukemien keskiarvosta, mutta mukaan ei lasketa tyhjiä varustepaikkoja eikä tason yksi aloitusvarusteita. Tämän vuoksi esimerkiksi pelkällä legendary-tason aseella varustautunut pelihahmo tekee hyvin paljon vahinkoa, vaikkei tämä kestäkkään juurikaan vihollisten tekemää vahinkoa.

Anthemin yhteisövastaava on vastannut Reddit-ketjuun ja myöntänyt TermperHoofin olevan oikeassa. Bugi pyritään korjaamaan Anthemin seuraavassa 1.0.4-päivityksessä.

Muokattu 18.3.2019: Täsmennetty tietoja. 

Keskustelu

Artikkeli on melkoisen harhaanjohtava ja yksinkertaistava. Peli on kyllä rikki, mutta ei niin miten artikkeli antaa ymmärtää.

Edit: Ah, artikkelia on päivitetty. Hienoa. :) Eipä tullut tänään näemmä päivitystä. Server side maintenancea vain.

  • Anthemissa on näkyvän power levelin lisäksi ”hidden power level”, mistä muodostuu vauriokerroin tietyille hyökkäyksille
  • Vauriokerroin vaikuttaa melee, ultimate ja erilaisiin proc-efekteihin
  • Hahmo on paperisen heikko esim. yhdellä legendary aseella (power 75) ja muuten tyhjillä sloteilla, mutta yo. damage on suht kovaa
  • Hidden power level lasketaan tavaroiden KESKIARVOSTA, mutta tyhjät slotit sekä lvl 1 aloituskamat skipataan laskelmassa
  • Käytännössä synergiaefektit jäävät usein hyödyntämättä jos slotteja ei täytä
  • Siitä huolimatta peli on niin rikki, että Colossukseni ”One Punch Man”-buildi clearaa hetkessä GM2sta
  • Tyhjä support ja kolme tyhjää component-slottia
  • Kolme legendaryä, joiden tehtävä on vain nostaa kerrointa
  • Minimaalinen määrä masterworkkeja, vain ne mitkä buildi tarvitsee toimiakseen = 4 kpl
  • +200% combo damage ability, jäädyttävä ability (primer), fire AoE on heavy melee ja +50% combo damage

Muropaketin uusimmat