Arvostelupäivitys: Metal Gear Solid V:n parissa eksyy helposti tarinasta

21.05.2016 18:00 | Jukka O. Kauppinen

Taas on aika jakaa laajennettua viisautta. Kalle Laakso palaa Metal Gear Solid V:n tapahtumiin.

Arvosteluihin lisätyt mielipiteet löydät varsinaisen peliarvostelun leipätekstin jälkeen.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)

Lainaus mielipiteestä:

Harmi vain, ettei Hideo-san tainnut saada tehtyä lopulta pelistä aivan semmoista kuin alkujaan suunnitteli, mutta ne asiat ovat tämän ja Konamin välisiä juttuja ne. Niinpä päätin nauttia siitä mitä sain, enkä turhaan krokotiilinkyynelöidä sen perään, mitä olisin voinut saada.

Niin tai näin, Metal Gear on muuttunut isosti. Vapaa pelimaailma, oman tukikohdan rakentelua, resurssien hallintaa ja Kiefer Sutherland. Aivan eri peli kuin mitä sarjan aikaisemmat osat. Hyvä ja omalla vahvuudellaan sarjan paras peli. Kokonaisuudessaan ei kuitenkaan parasta Metal Gear Solidia. Vapaa liikkuminen pitkin maita ja mantuja on kiva veto, joka luo täysin uusia kulmia pelaamiseen, sekä suhtautumista koko pelisarjaa kohtaan. Tosin lähestymistavassa on sudenkuoppia, joilta edes Kojima ei pysynyt välttämään. Kaikennäköinen pikkutekeminen ja sivunäprääminen tarinatehtävien ulkopuolella etäännyttää helposti punaisesta langasta, kun seikkailu tarvitsee toimiakseen nimenomaan vahvan tarinan.

Kalle Laakso

Lue koko arvostelu: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)