Uusimmat

Dark Souls 3 olisi voinut olla aivan erilainen peli – tältä näytti pelikehittäjän ehdotus

Kuva: © Bandai Namco

09.11.2022 13:19 Muropaketin toimitus

Dark Souls -sarjan historiasta on paljastettu huikea projekti, jonka ei kuitenkaan saanut pelijulkaisijaa innostumaan.

Dark Souls -pelit ovat olleet kolmiulotteisia alusta lähtien, mutta toisin olisi voinut käydä. Kotaku uutisoi, että visuaalinen suunnittelija Thomas Fiechtmeir on paljastanut olleensa mukana tarjoamassa Bandai Namco Entertainmentille aivan toisenlaista Dark Soulsia.

Peli olisi käytännössä voinut olla Dark Souls 3, sillä tapauksesta on vierähtänyt jo kuusi vuotta. Kehittäjät tarjosivat peliyhtiölle 2D-pikseligrafiikoilla toteutettua Dark Soulsia, joka olisi ollut metroidvania-tyylinen toimintapeli. Feichtmeir kertoi asiasta alla olevassa twiitissä, joka sisältää yhden kuvan projektista.

Bandai Namco ei ideasta innostunut, mutta projektia koski kuitenkin salassapitosopimus, jonka vuoksi Feichtmeir ei ole aiemmin saanut puhua asiasta. Feichtmeir on sittemmin ollut mukana kehittämässä muun muassa 2D-seikkailua Blasphemous, joka on Dark Souls -henkinen metroidvania. Ehkäpä osa hylätyn projektin ideoista löysi tiensä tähän, vuonna 2019 ilmestyneeseen peliin.