Uusimmat

Harrastajat virittivät DLSS 3 FG- ja AMD FMF -tekniikat toimimaan yhdessä – ruudunpäivitys kasvoi kolminkertaiseksi!

Kuva: © CD Projekt RED

04.12.2023 08:28 Muropaketin toimitus

Sekä DLSS 3 että AFMF luovat peliin uusia ruutuja olemassaolevien ruutujen väliin. Tämä nostaa huomattavasti ruudunpäivitysnopeutta.

DLSS 3 Frame Generation- ja AMD Fluid Motion Frame -teknikoita ei ole kuitenkaan tarkoitettu toimivaksi yhdessä. Harrastajat eivät siitä lannistuneet.

Keskustelupalsta Quasarzonen jäsenet onnistuivat saamaan tekniikat toimimaan yhdessä, ja siitä oli huomattavaa etua ruudunpäivityksen kasvattamisessa. Ruudunpäivitys saattoi nousta jopa kolminkertaiseksi. Heidän käyttämänsä kikka ei valitettavasti ole helposti toteutettavissa.

Tietokoneeseen täytyy asentaa sekä Nvidian että AMD:n näytönohjaimet, että molemmat tekniikat toimisivat yhdessä. Nvidian näytönohjaimen tulee olla GeForce RTX 4000 -sarjan näytönohjain, joka on valittuna Windowsin päänäytönohjaimeksi. AMD:n Radeon RX 6000/7000 -sarjan näytönohjain puolestaan tulee asettaa ajamaan näyttöä.

Lisäksi tarvitaan AMD Fluid Motion Frames –beta-ajuri, ja se täytyy kytkeä päälle Radeon-ohjauspaneelista. DLLS 3 puolestaan tulee olla kytkettynä päälle pelistä. AMD tarjoaa pelinaikaisen seurantaominaisuuden, jolla voi varmistaa AFMF-tekniikan toimivan. Tämän voi kytkeä päälle näppäinyhdistelmällä ”Alt+R” tai ”Alt+Z”.

Wccftech huomauttaa, ettei järjestelmä ole välttämättä tällaisella yhdistelmällä vakaa. Käyttäjän tuleekin suhtautua tekniikoiden yhdistämiseen kokeellisella mielellä, ja odottaa kaatumisia.

LUE MYÖS: AMD:n AFMF jopa tuplaa ruudunpäivityksen – toimii heti useassa pelissä