Hauskan pelin tekeminen on yhtä vaikeaa kuin kolmen hittileffan
Muun muassa Caddyshack-, Ghostbusters- ja Päivä murmelina –elokuvien käsikirjoittaja, ammattihauskuuttaja Harold Ramis pitää hauskan pelin tekemistä hirmuisen vaikeana urakkana. Niinkin vaikeana, että samalla vaivalla tekisi kolme hittileffaa.
”Miksi komedioita katsotaan yhä uudelleen? Entä miksi pelejä pelataan? Ehkä siksi, että pelaaminen antaa sinulle mahdollisuuden hallita pelimaailmaa.”
”Elokuvissa samat vitsit voi katsoa kymmeniä kertoja uudelleen. Pelissä toistaminen on sen sijaan tylsää. Jos yrität tehdä pelin, jossa on tarpeeksi koomisia vaihtoehtoja, niin samalla vaivalla tekisi jo kolme kokonaista hittileffaa. Pelien käsikirjoitukset ovat mahdottoman pitkiä ja isoja panostuksia.”
Ramis tiivistääkin, että ”jos kirjoitat peliin näin paljon hauskaa materiaalia, niin samasta matskusta tekee helposti myös koko illan elokuvan.”
Lue koko haastattelu täältä:
Lisää aiheesta
Kerääntykää, lapsukaiset, ympärille ja antakaa kun setä kertoo nuoruudestaan. Kun minä olin vekara, maailman suunnilleen kovimmat jutut olivat He-Man, G.I. Joe, Hulk Hogan ja Haamujengi. Minulle juuri Haamujengi oli ehkä kaikkein läheisin.
Dan Aykroydin ja Harold Ramisin riemastuttava komedia ja sen kelvollinen jatko-osa ovat viihdyttäneet meitä jo pari kymmentä vuotta pelkästään senkin takia, että kovista puheista huolimatta sitä kolmatta osaa ei ikinä nähty. Ennen kuin nyt.
Lue myös
Jack Thompson -kotelomodaus on ironian huipennus
Korealaiset WoW-typyt saavat WoWinkin näyttämään hyvältä – katso kuvat!
Liian hyvä grafiikka tekikin peleistä rumia
Voita Far Cry 2 -iPod ja riistä pusakka hehkeältä punapäältä