Uusimmat

Mortal Kombatin PC-versio sai 15 gigan päivityksen — ja tallennukset hajosivat

06.05.2015 14:00 Miikka Lehtonen

Joskus sitä asiat eivät mene ihan nappiin, vaikka olisi minkä herrarodun edustaja. Tuoreimmiltaan tämän huomasivat PC Gaming Master Racen miekkoset, jotka saivat Mortal Kombat X:stä aikamoisen kämäisen version. Nyt, 15 gigan päivitystä myöhemmin, hommat voivat ehkä toimia?

Mortal Kombat X:n PC-versiossa on riittänyt ongelmia koko rahan edestä. NetherRealm Studios on päivittänyt peliään jo aiemminkin ja tuoreeltaan siihen julkaistiin 15 gigatavun (kyllä, gigatavun) kokoinen päivitys, eikä edes ensimmäinen sellainen. Peli kun sai toisen vastaavan jo pari päivää julkaisun jälkeen. Se ei paljon auttanut.

Tuorein päivitys korjasi paljon pelin ongelmia, mutta otti ja rikkoi joidenkin pelaajien tallennukset aivan totaalisesti. Joten NetherRealm Studios julkaisi uuden päivityksen. Arvatkaas sen koko? Jos joku sanoi ”15 gigaa”, oikein meni. Kyllä. Julkaisun jälkeen 45 gigaa päivityksiä. Kun itse peli on alunperin sen reilut 30 gigaa, olisikohan tässä kohtaa syytä miettiä päivitysten tekniikkaa vähän uusiksi?

Tässä kuitenkin ne patch notet.

  • Added the free Klassic Sub-Zero costume.
  • Display drivers should no longer crash during online play.
  • A crash will no longer occur after a full rotation of players in the lobby during Round Robin matches.
  • Fixed a crash that some users experienced during the first QTE in the story.
  • Game no longer crashes when players attempt to join a game through Steam or in a room.
  • Fixed startup crash on high end systems (those with > 8 cores).
  • Fixed a crash that would occur during recorded match playback.
  • Save data safety check to try to eliminate save data loss.
  • Fix to prevent save game data from being corrupted while closing the game.
  • Walk away animations now appear at the end of the character selection process.
  • The levers in Shao Khan’s Tomb will now activate.
  • Shinnok’s Flick Trick Fatality no longer experiences a significant framerate drop.
  • Functionality is no longer lost while watching a match replay.
  • Pre-game lobbies will populate 10 players into Faction Battle matches.
  • Kombat Kards will now display correct Icons, Backgrounds, and Borders in a KOTH match.
  • Fatality inputs no longer change into QTE inputs during in Online Tower Battles.
  • Game no longer desynchronizes when a player selects a character that their opponent has not unlocked.
  • D’Vorah’s cape no longer moves when she’s killed.
  • Game no longer freezes when opponent in online closes the game.
  • Title remains responsive while story cinematics are loading.
  • Fixed leaderboards and kombat kards not updating past the top players.
  • After entering Replays with the controller the Player can use the keyboard when watching a replay from an online match.
  • Loading screens now display before progress bar fills up.
  • Diagonal arrows are shown instead of keys when Alternate Control is enabled.
  • Sometimes saving a Custom1 preset displayed as being saved for Custom1-4 in the character select and pause menu controls screens.
  • The UI arrows will now switch sides on a tagged move when the character switched position with his opponent.
  • Chat room names will now display properly (instead of SteamIDs.)
  • Fixed input callouts when switching between keyboard and USB controller after entering a KOTH match.
  • Additional graphical fidelity options:
  • General Matchmaking improvements
  • Performance improvements
  • Improved online stability
  • Multiplayer invite improvements
  • Gameplay fixes and balancing
  • Various Kombat Kard fixes
  • WB Play fixes
  • General bug fixes