Näin iso on Blizzard Entertainment
Blizzard Entertainment on kymmenkertaistanut kokonsa sitten World of Warcraftin julkaisun, mutta miten iso firma on nykyään kyseessä? Blizzardia perustamassakin ollut Frank Pearce kertoi yrityksen kasvun vuosista DICE 2012:ssa. World of Warcraftin julkaisuhetkellä yli seitsemän vuotta sitten Blizzardin palkkalistoilla oli vain 500 työntekijää. Tätä nykyä määrä on 4 700 jakautuneena 11 kaupunkiin.
Suurin osa Blizzardin työmuurahaisista pakertaa asiakaspalvelun parissa, sillä yli 10 miljoonan pelaajan WoW vaatii edelleen paljon huomiota. Varsinaisen kehityspuolenkin väkimäärä on kuitenkin noussut 750:een. Tällä porukalla tehdään muun muassa World of Warcraftia, StarCraftia ja Diabloa.
Pearce myös mainitsi, ettei Blizzardilla ollut WoW:n julkaisuhetkellä aavistustakaan, millaiseksi resurssisyöpöksi MMO kasvaisi. Yhdessä vaiheessa WoW:n pelipakettien toimittaminen kauppoihin piti jopa keskeyttää, jotta infrastruktuuri ja asiakaspalvelu saatiin pysymään riittävällä tasolla. Nyky-Blizzardilla on huomattavasti parempi tuntuma isojen online-lanseerauksien vaatimiin resursseihin, mainosti Pearce.
Lähde: DICE 2012: Blizzard’s Pearce on World Of Warcraft’s launch hangover.
Lisää aiheesta
Blizzard avasi oman valuuttansa
Blizzard ja Valve suuntaavat käräjille
World of Warcraft ja StarCraft lautapeleiksi
Lue myös
3DS Circle Pad Pro – veivaa tattia tuplana
Mass Effect 3 -ennakko (PC, PS3, Xbox 360)
PS Vita -katsaus – Sonyn uudessa käsikonsolissa kaikki on isoa