Uusimmat

Suda51 ja muut japanilaiskehittäjät innoissaan Natalista

02.07.2009 12:00 Miikka Lehtonen

Kun Microsoft julkisti E3-messuilla Project Natal -koodinimellä kulkevan uuden ohjausjärjestelmänsä, reaktioita löytyi laidasta laitaan. Jotkut hihkuivat, toiset nauroivat, kolmannet raapivat päätään epäuskoisina. Kysymyksiäkin riittää, mutta ne ovat joillekin toisisijaisia. Tähän joukkoon kuuluu ainakin kourallinen japanilaisia pelilegendoja, jotka ovat täpinöissään Natalista.

Erinomainen 1Up julkaisi käännöksen Famitsu-lehden tekemästä jutusta, jossa Killer7:stä ja No More Heroesista tuttu Suda51 ja pari muuta japanilaista pelilegendaa kertoilivat E3-vaikutelmistaan. Assassin’s Creed II ja Beatles: Rock Band saivat huomiota, mutta ykköshitti oli Project Natal. Suda51 aloittaa.

”Jos laitteista puhutaan, show oli Project Natalin. Se on ehkä vaikea tajuta jos sitä ei ole koittanut, emmekä tiedä vielä, mihin kaikkeen se pystyy, mutta minä uskon, että se tulee olemaan suuri juttu. Kehitimme No More Heroesin Wiin ohjain mielessämme, mutta nyt haluan ajatella pelejä Natalin ehdoilla. Pelikehittäjänä saan kysyä itseltäni, mitä uudenlaisia pelejä tai mitä uutta ja kiinnostavaa se mahdollistaa.”

Q Entertainmentin Tetsuya Mizuguchi jakoi kollegansa innostuksen, mutta yleisemmällä tasolla.

”Natalin ja PS3:n liikeohjaimen kaltaiset julkistukset antavat minulle kurkistuksen seuraavaan sukupolveen, ihan kuin joku olisi avannut oven tulevaisuuteen – ja se on ihan erilainen tulevaisuus kuin meillä oli aiemmin. Nyt ei puhuta enää hypystä 2D:stä 3D:hen tai lisääntyvistä polygoneista, vaan aivan uudenlaisesta tavasta ajatella pelejä. Tämä kaikki tapahtuu paljon nopeammin kuin olisin uskonut.”

Millaisen vaikutuksen Beatles: Rock Band teki Luminesin luojaan? Mitä Level-5:n pomo ajatteli Assassin’s Creedistä? Miten Suda51 muistelee yleisesti E3:a? Lue 1Upin juttu ja ota selvää.

Linkki: 1Up.com

Lisää aiheesta

No More Heroes (Wii)

Killer7 (GC, PS2)

E3dome: Microsoft vie liikeohjauksen uudelle tasolle

E3dome: tämä on Project Natal

Project Natal pääsi telkkariin

Lue myös

Bungie valmis käyttämään Natalia Halo Reachissä

Xbox Live Arcade -pelit testissä (osa 8)

Sony patentoi ohjelmistopohjaisen PS2-emuloinnin

Muropaketin uusimmat