UUSIMMAT

Viisi tee-se-itse-pelisi-peliä I – kun pelaajista tuli pelisisällöntekijöitä

12.05.2014 11:07 | Jukka O. Kauppinen

Omien kenttien ja sisältöjen tekeminen videopeleihin ei ole ollut koskaan varsinaisesti mainstream-näpertelyä tai suuren yleisön suosiossa. Muutenkin oman sisällön tekeminen peleihin keksittiin vasta aivan äsken, olikohan toissavuonna!

Vai mitenkäs se nyt menikään. Itse asiassa kenttäeditoreja löytyi tietokonepeleistä jo noin vuonna kivi ja kirves, kuten nämäkin viisi tee-itse-sisältösi-genren edustajaa todistavat. Näissä nimittäin oli kenttäeditori jo pelin mukana! Eikä se mitään haitannut, että omat kentät piti tallentaa kasetille…

ExciteBike

1984 – arcade, NES, PC-88

 

 

Hungry Horace

1982 – C64, Spectrum, Dragon 32

 

 

Lode Runner

1983 – C64, Apple II, Spectrum, Atari 800, NES ja lukemattomat muut alustat

 

 

Rally Speedway

1983 – C64, Atari 800

 

 

Wizard

1984 – C64

 

 

Rally Speedwayn editorilla radat syntyivät kuin leikiten.

 

Lisää aiheesta

10 print ”Hello World!” 20 goto 10

Final Fantasy -klassikko julkaistaan Steamissä

Legendaarisin häivehävittäjä lentää GOG.comin salaisin siivin

Upeita ja kauhistuttavia retroroolipelejä pilkkahintaan!