EA: PlayStation 3 -kehitys ei ole vieläkään 360:n tasolla
Lisää antia EA:n aamun pikkutunteina järjestetystä pressitilaisuudesta. EA:n toimitusjohtaja valittelee PlayStation 3 -pelikehityksen tilannetta ja pohtii ratkaisuja ongelmiin.
Electronic Arts järjesti viime yön aikana puhelinkonferenssin, jossa se ruoti taloustilannettaan ja tulevan vuoden suunnitelmiaan. Muutaman herkullisen paljastuksen ohella EA:n toimitusjohtaja valitteli PlayStation 3:lle kehittämisen vaikeutta.
”On selvää, että EA:lla, samoin kuin monilla muilla julkaisijoilla, on ollut vaikeuksia päästä tavoitteisiinsa PlayStation 3:lla”, John Riccitiello selitti. ”Jos kehitämme peliä Xbox 360:lle tai molemmille konsoleille samanaikaisesti, PlayStation 3 tulee laahaamaan perässä. Se on hieman haastavampi kehitysympäristö. Burnoutissa ja muissa PlayStation 3 mielessä kehitetyissä peleissä tätä ongelmaa ei ole.”
Vastaus tuntuisi siis olevan selkeä, mutta ilmeisesti PlayStation 3:n seesteinen myynti tekee moisen ratkaisun hankalaksi monille pelikehittäjille. Riccitiello tosin lohdutteli PlayStation 3 -pelaajia toteamalla, ettei ongelma ole enää lainkaan yhtä suuri kuin vaikka yhdeksän kuukautta sitten. Tämä varmasti lämmittää kaikkien mieliä pelatessamme nykiviä ja kompuroivia PlayStation 3 -käännöksiä.
Lue lisää eDomesta
Rockstar: ”PlayStation 3 osasyy GTA IV:n myöhästymiselle”
EA: kännykkäpelit ovat kannattavampia kuin PlayStation 3!
Tästäkö se lähtee – PlayStation 3 myy edelleen hyvin Japanissa
Valve esitti anteeksipyynnön Orange Boxin PlayStation 3 -versiosta