Call of Duty 3 tehtiin liian hätiköiden
Treyarch-studio on lähtenyt selittelyvaihteelle uuden Call of Duty: World at War -pelinsä julkistuksen myötä. Studion edellinen Call of Duty, järjestysnumeroltaan kolmonen, kun ei vakuuttanut kaikkia, siinä missä Infinity Wardin Call of Duty 2 ja 4 löivät kuin korkeajännityksen miljoona volttia. Mikä mättää ja onko World at Warilla toivoa?
Kenties. Pelin tuottaja Noah Heller näet selittää, että Call of Duty 3 tehtiin todella nopeassa tahdissa.
”Peliä tehtiin kaikkiaan kahdeksan kuukautta. On todella vaikeaa tehdä tuossa ajassa upeaa peliä.”
”Se ei ole kuitenkaan peli, jonka olisimme voineet tehdä, jos meillä olisi ollut aikaa hioa sitä. Katsokaa Call of Duty 4:ää, BioShockia tai Grand Theft Auto IV:ää. Niille on yhteistä se, että pelejä on voitu hioa rauhassa, ajan kanssa.”
Heller puhuu asiaa, sillä nykyaikaiset isot peliprojektit kestävät yleensä puolestatoista kahteen vuoteen. Megaisot pelit pidempäänkin. On todella vaikeaa kuvitella Call of Dutyjen kaltaisen isojen pelien valmistuvan vain kahdeksassa kuukaudessa. Toki auttaa, jos peli tehdään valmiille pohjalle, edellisen pelin teknologialla, mutta uusien kikkojen miettiminen, testaaminen ja pelin hiominen jäävät pakostakin minimiin. Tulos voi maistua vanhan lämmittelyltä.
Heller voinee kuitenkin hymyillä nyt hieman rauhallisemmin, sillä Call of Duty 5 on saanut enemmän aikaa. Kahdeksan kuukauden sijaan Treyarchilla on aikaa kaksi vuotta. Hyvähyvä.
Lähde: Videogamer, CoD: World at War Interview
Lisää aiheesta
Call of Duty: World at War niputtaa toisen maailmansodan yhteen peliin
Call of Duty 3 (PS2, PS3, Xbox, Xbox 360)
Lue lisää eDomesta
Arvostelu: The Bourne Conspiracy (PS3, 360)