Pelintekemistä Amiga-aikakaudella: historiallinen perspektiivi
Arstechnica-sivusto on kunnostautunut legendaarisen Amiga-mikron historian kartoittamisessa jo pidemmän aikaa. Sivuston uusi artikkelisarja pureutuu Amigan maailmaan uusista näkökulmista, eikä vain laitteen tekniikan tai Commodoren kompastelujen kautta. Uusimmassa jutussa tutkaillaan Amigan pelimaailmaa, tietysti pelitekijöiden kautta.
Aivan silkkaa herkkuahan tuo aika ei ollut. Bisnesmielessä Amiga-ajan alku oli myllerrystä, kun pelintekijöistä tuli pelitaloja, yrityksiä. Palkkojakin piti maksaa. Monet tekivät 16-tuntista työpäivää ja ihmissuhteet kiristyivät äärimmilleen. Samalla Amigan mahdollisuudet olivat ennen näkemättömiä. Uskomattomat äänet, mahtavat grafiikat, tehoja kuin supertietokoneessa.
Lue juttu: Shadow of the 16-bit Beast: an Amiga gaming retrospective
Lue myös
Artikkeli: Gears of War 3 -haastattelussa Cliff Bleszinski
Cataclysmin beta alkaa näillä hetkillä
eDomen arvosteluviikko: Blur, Resonance of Fate, Sam & Max 303, Theatre of War 2: Kursk 1943