Cyberpunk 2077:n katastrofaalisen julkaisun jälkeiset vuodet olivat kehittäjille yhteistä joukkoterapiaa
Cyberpunk 2077:n taival katastrofista menestykseksi toimi tekijöille opettavaisena matkana.
CD Projekt Redin odotettu Cyberpunk 2077 julkaistiin monin osin keskeneräisenä, mutta pelin on sittemmin sementöinyt paikkansa lukuisten päivitysten ja Phantom Liberty -laajennuksen myötä.
Kehittäjät ovat puhuneet tuskallisesta matkasta jo aiemmin, mutta tuoreessa haastattelussa pelin ohjaaja Pawel Sasko paljasti sen olevan kuin ”ryhmäterapiaa” koko tiimille, uutisoi GamesRadar+. Alkuperäisen pelin vastaanotto oli tiimille ”murskaava”, mutta lukuisat päivitykset matkan varrella auttoivat myös kehittäjien oman fiiliksen nostattamista. Todellinen käännekohta tuli lopulta 1.6-päivityksessä, joka julkaistiin samaan aikaan Netflix-anime Edgerunnersin yhteydessä, mikä käynnisti uuden kiinnostuksen peliä kohtaan.
Tästä alkoi lopulta tiimin sisäisen tunnelman kääntyminen takaisin positiivisemmaksi ja usko siitä, että peli ”saataisiin korjattua”. Tätä edeltänyttä taivalta Sasko kuvaili kuitenkin ”kuin joukkoterapiaksi”.