Take-Two näkee arviopommituksen vakavana uhkana pelibisnekselle
Take-Two on kertonut näkevänsä arviopommituksen vakavana uhkana pelibisnekselle.
Sijoittajille kohdennetussa tiedonannossa muun muassa GTA 6:tta kehittävän Rockstarin emoyhtiö Take-Two kertoo näkevänsä pelaajien arviopommituksen vakavana ongelmana pelien myynnille. Take-Twon mukaan valtavat määrät negatiivisia arvosteluita voivat johtaa pelaajien vähentymiseen, pelimyynnin vähenemiseen, tai molempiin, kertoo Gamerant.
Take-Two joutui arviopommituksen kohteeksi muun muassa Red Dead Redemption PlayStation 4- ja Nintendo Switch -versioiden kohdalla, kun pelaajia harmitti, ettei kyse ollut oikeista remasteroinneista. Myös esimerkiksi negatiivisista arvioista Helldivers 2:n PSN-linkityksen yhteydessä kärsinyt Sony on todennut negatiivisten arvioiden vaikuttavan liiketoimintaan.