AMD esitteli parannellun version pelejä sulavoittavasta AFMF-tekniikastaan
Malttamattomimmat voivat jo kokeilla uutta versiota, sillä AMD on julkaissut siitä esittelyversion.
AMD:n Fluid Motion Frames on saanut version 2. AFMF:n ideana on sulavoittaa pelien ruudunpäivitystä luomalla kuvaruutujen väliin uusia kehyksiä.
Uusi versio päivittää tekniikkaa useilla osa-alueilla. Peleissä on jatkossa tekniikkaa käytettäessä vähemmän viivettä, joka on tärkeää ainakin hektisimpiä pelejä pelattaessa. Lisäksi tekniikka toimii jatkossa myös Vulkan- ja OpenGL-rajapintoja käyttävissä peleissä.
Aiemmin tekniikka on saattanut kärsiä epätasaisesta ruudunpäivityksestä, mutta nyt AFMF:ää on viritelty siten, että pelien pitäisi vaikuttaa sulavammalta. Lisäksi eri tarkkuuksille on luvassa kaksi uutta eri tilaa, jotka ovat ”High” ja ”Standard”.
”Quality” on optimoitu tehokkaille erillisnäytönohjaimille, ja uusi ”Performance”-tila heikkotasoisempiin järjestelmiin. Tila on kehitetty erityisesti minitietokoneita ja PC-käsikonsoleita silmälläpitäen.
Tekniikasta on julkaistu esittelyversio. Sitä voi kokeilla täältä löytyvien ohjeiden avustuksella: RN-RAD-WIN-AFMF2-TECH-Preview (amd.com)
Muokattu 31.7.2024 klo 11.15: Poistettu ensimmäisestä kappaleesta maininta ”skaalausteknologioihin kuuluva”.