Kuinka PS4:n Spider-Manin taistelu eroaa Batman: Arkham -sarjasta? – Kehittäjän kuvaus antaa vihjeitä

19.06.2017 20:01 | Muropaketin toimitus | 755

Insomniac Gamesin James Stevenson kuvailee tuoreessa haastattelussa tulevan Spider-Man -pelin taistelujärjestelmää. Trailerin perusteella taistelu muistuttaa Rocksteadyn suosittua Batman-pelisarjaa, mutta kuulostaa vielä monipuolisemmalta.

Insomniac Gamesin tiedetään kehittävän parhaillaan uutta Spider-Man -peliä yksinoikeudella PlayStation 4:lle, ja viime viikolla järjestetyillä E3-messuilla pelistä julkaistiin myös ensimmäinen pelikuvatraileri.

Jo trailerista uutisoidessamme totesimme, että Hämähäkkimiehen seikkailupelistä tulee kovasti mieleen Rocksteady Studiosin suosittu Batman: Arkham -pelisarja. Erityisesti trailerin taistelukohtauksissa on samaa henkeä, kuin Arkham-pelien ylistetyssä taistelujärjestelmässä.

VG24/7:n mukaan Insomniacin yhteisöjohtaja James Stevenson on yrittänyt kuvailla pelin taistelujärjestelmää. Hänen mukaansa Spider-Man -pelin taistelu koostuu kahdesta osatekijästä: improvisaatiosta ja akrobatiikasta.

”Improvisoidessasi käytät ympäriltäsi löytyviä esineitä, vedät vaikkapa telineitä tyyppien niskaan, käytät ympäristöä vihollisia vastaan ja käytät varusteita improvisoivalla tavalla”, Stevenson kuvailee. ”Voit myös lähestyä tilannetta hiiviskelemällä.”

”Sitten on akrobaattisuus. Olet todella ketterä, joten tulet väistelemään, lyömään vihollisia ilmaan, tekemään yhdistelmäliikkeitä ja taistelemaan ilmassa.”

Stevensonin kuvauksen perusteella vaikuttaa siltä, että Spider-Man tulee tarjoamaan vielä monipuolisempaa taistelua kuin Batman: Arkham -sarja. Peli tulee lisäksi sisältämään lähes kokonaan avoimen New Yorkin kaupungin, ja aiemmin kerroimme myös, että Spider-Man ei voi pelissä tappaa vihollisia, vaan ainoastaan tainnuttaa.

Spider-Man ilmestyy PlayStation 4:lle ensi vuoden puolella.