Assassin’s Creed Unity –haastattelu: teimme uusiksi kaikki ydinjutut

19.11.2014 16:00 | Jukka O. Kauppinen

Assassin’s Creed Unitystä on nyt nautiskeltu – kuka enemmän, kuka vähemmän – viikon päivät. Sen kunniaksi ääneen pääseekin pelin luova ohjaaja Alex Amancio, joka kertoo meille kovia faktoja pelinkehityksen takaa.

Amancio kertoo sekä Unitystä yleisemmällä tasolla, että tiimin visiosta ensimmäisen uuden sukupolven Assassiinin luomisesta.

 

”Palasimme takaisin juurillemme ja takaisin pelisarjan ydinjuttujen pariin. Pelimaailmaksi valikoitui Assassin’s Creed II –sarjan tapaan tiivis, väkirikas eurooppalainen kaupunki, jonka myötä teimme uusiksi myös kaikki pelin ydinjutut: liikkumisen, stealthin, taistelut ja tehtävät”, Amancio lavertelee.

Haastattelun mittaan käsitellään myös taistelujen hack’n’slashiksi muuttuvaa pelityyliä, tehtäväsuunnittelua, pelaamisen vapautta, mittakaavan muutosta, päätarinan ja sivutehtävien tasapainoa sekä Unityn hurjalta kuulostavaa kymmenen eri studion kehitysprosessia.

 

 

Alex Amancio

Creative Director, Assassin’s Creed Unity

 

Assassin’s Creed: Unity

Tekijä: Ubisoft

Julkaisija: Ubisoft

Saatavilla: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U, Xbox 360, Xbox One

Pelaajia: 1, 2-4 (internetissä)

Pelin kotisivu: http://assassinscreed.ubi.com

Jukka O. Kauppinen

 

Lisää aiheesta

Assassin’s Creed Unity –ensikosketus – vallankumouksen hirviöt [osa 1] 

Assassin’s Creed Unity –ensikosketus – historiallista virtuaalimatkailua [osa 2] 

Assassin’s Creed Unity –haastattelu: Pariisi on pelin päähenkilö 

Assassin’s Creed Unity –haastattelu: vallankumouksen kaaoksen ymmärtäminen oli haasteellista 

Videoblogi: viikonlopun peliputki, Call of Duty, Assassin’s Creed, tulevat megapelit ja paljon muuta 

 

Muropaketin uusimmat