Ajattelevan, älykkään pelaajan merisotaa – arvostelussa World of Warships
JOK on nauttinut World of Warshipsin merisodasta jo sen verran, että eiköhän ole jo aika pistää arvostelukin linjoille ja kehua hyvää peliä:
Tai kun hävittäjälläni suikahtelen saarten välistä kohti epäilemääni vihollisen lentotukialuksen sijaintia ja vihollisen taaempana olevat raskaat yksiköt havaitsevat pienen, vaikeasti havaittavan hävittäjäni. Raskaiden ammusten nostattamat vesipatsaat jysähtelevät ympärilläni, alukseni kiitää yli kolmeakymmentä solmua ja vedän suojakseni paksua savuverhoa. Saan vihollisen tukialuksen näkyviini ja kiidän sitä kohden, yhä useamman vihollislaivan irtautuessa päätaistelusta ja keskittäessä tulensa minuun. Jo kolmannes kaikista vihollislaivoista näkee vain minun pikku hävittäjäni, mikä antaa muille laivastoveljilleni ykkösluokan tilaisuuden tehdä näistä selvää. Jopa vihollisen ilmavoimat keskittyvät minuun, joten omat lentotukialukseni voivat operoida nyt täysin vapaasti. Olen kaikkien huomion keskipiste, olen stara, olen universumin ykkönen, olen koskematon ja voittamaton! Ja tiedättekös, jollain aivan älyttömällä mäihällä – tai siis taitavalla ruorinkäytöllä – pääsen torpedojen laukaisuetäisyydelle kohteestani ja se myös uppoaa kylki täynnä vedenalaisia repeämiä. Toinen ihme, on se, että selviän hengissä taistelun loppuun, riekaleiksi ammuttuna, mutta saimme järkälemäisen voiton, koska vein niin perusteellisesti vihollisen huomion.
Lue koko arvostelu: World of Warships on loistava sotapeli (PC)
Lisää aiheesta
Command: Modern Naval Air Operations (PC)
Larry Bond’s Harpoon – Commander’s Edition (PC)
Rebel Raiders on the High Seas (lautapeli)
Tankkifirma Wargamingillä menee lujaa – 150 miljoonaa pelaajaa
Toimituksen suosikkipelit 2015: Jukka O. Kauppinen
Videoblogi: kuulumisia World of Warships -tapahtumasta
World of Warships –haastattelu: historiallisuuden ja pelattavuuden tasapaino on tarkka juttu
World of Warships –haastattelu: pintaa syvemmälle pelitekniikasta