Baldur’s Gate 3:n kehittäjä toivoo menestyksen aukaisevan ovet uusille roolipeleille
”Katsokaa, millainen v***n menestys se oli heille.”
Larian Studiosin hehkutettu roolipeli Baldur’s Gate 3 palkittiin viime viikolla The Game Awardsissa vuoden parhaana pelinä, ja nyt kehittäjät toivovat menestyksen avaavan ovet myös muille ropeille.
GQ:n haastateltavana olleet kehittäjät haluaisivat nähdä muiden kehittäjien palaavan 90-luvulla kukoistaneen ja sen lopulla kuolleen genren pariin. Julkaisivat eivät tuolloin uskoneet heidän mukaansa vuosiin roolipelien myyvän tarpeeksi, että niitä kannattaisi rahoittaa, mutta käsikirjoituksesta vastannut Adam Smith toivoo Baldur’s Gate 3:n menestyksen muuttaneen ajatusmallia.
”Toivon [Baldur’s Gate 3:n] potkaisseen ovet auki. Jos katsomme indie-pelejä, roolipelit eivät koskaan kuolleet. Ihmiset voivat nyt mennä julkaisijalle ja todeta: ’Noh, katso millainen v***n menestys se oli heille.’”, Smith sanoi.