CliffyB: pelibisneksen hypekoneen salat
Muun muassa Gears of Warin taustalta löytyvä pelialan puolivirallinen lausuntoautomaatti Cliff ”CliffyB” Bleszinski on tällä kertaa antanut hyviä neuvoja tiedotusopin opiskelijoille. Korvat hörölle, näin homma toimii!
”Tehdessäsi uutta videopeliä haluat ehdottomasti kontrolloida pelin tiedotteiden julkaisua, milloin pelistä kerrotaan julkisuuteen. Tiedottaminen on tarkoin suunniteltua hypen rakentamista pelin julkaisuun valmistauduttaessa. Ja julkaisun täytyy olla iso tapahtuma. Jos et aio tehdä julkaisusta näkyvää tapahtumaa, niin kannattaisi unohtaa koko juttu.”
”Eli pelikehittäjänä haluat taatusti, että julkaisijasi suunnittelee pelin ennakkotietojen valuttamisen, pelaajien kiusaamisen ja kutittamisen kunnolla. Ja jos jotain lipsahtaa ennen aikojaan, niin pidät suusi supussa – et kommentoi etkä vahvista yhtikäs mitään, et ennen kuin aika on oikea.”
CliffyB:n kommentit liittyvät erityisesti Gears of War 2:n odotettuun julkistukseen, sillä moni lehti on jo nostanut sen kansijutukseen, vaikka pelistä ei olekaan vielä kerrottu mitään virallisesti julkisuuteen.
Eikä nähtävästi kerrotakaan, ennen kuin aika on oikea.
Cliffin ajatuksia MTV Multiplayerissä: Epic’s Cliffy B Talks About The Proper Time To Announce A Big Game
Lue lisää eDomesta
Gears of War – haastattelussa Epic Gamesin pelisuunnittelija Cliff Bleszinski – osa 2/2
Gears of War – haastattelussa Epic Gamesin pelisuunnittelija Cliff Bleszinski – osa 1/2
Gears of War entistä ehompana PC:lle
Teurasta Gears of Warin tekijät omassa pelissään
Öljytkää moottorisahanne, Gears of Warin PC-versio on valmis