Uusimmat

Kehittäjä itse epäilee: Molyneuxin Godus ei täytä lupauksiaan

11.02.2015 12:00 Juho Anttila

Pelimaailman suurisuu, Peter Molyneux on puuhastellut viime aikoina vähän pienempien peliprojektien parissa. Miehen seuraava peli, Godus, menestyi Kickstarterissa, eikä vähiten Molyneuxin suurten lupausten siivittämänä. Nyt Godus-leiristä kuuluu kuitenkin asteen verran huolestuttavampia kommentteja.

Pelin suunnittelija Konrad Naszynski on nimittäin avautunut Godusin keskustelufoorumilla turhautuneeseen sävyyn. Miehen mukaan tiimi ei yksinkertaisesti kykene täyttämään kaikkia niitä lupauksia, joita Kickstarter-kampanjan aikaan jaeltiin. Muun muassa moninpeli on yhä varsin huterassa kunnossa, eikä kehitys etene lainkaan niin nopeasti kuin tiimi haluaisi.

Naszynskin mukaan pakka meni pahasti sekaisin, kun julkaisijatahot tahtoivat keskittyä liikaa pelin mobiiliversioon. Peter Molyneux otti kuitenkin asian hoitoonsa ja lähti kääntämään laivaa oikeaan suuntaan. Nyt kehitys etenee jo paremmin ja Naszynskikin sallii itselleen jo hieman varovaista optimismia.

Konrad Naszynski toteaa myös, ettei hän tahtoisi tehdä Godusin mobiiliversiota lainkaan. Valtaosa pelin tuotoista tullaan kuitenkin keräämään mobiilipuolelta, joten kyseessä on välttämätön paha. Naszynskin kommentit pistävät joka tapauksessa miettimään, onko kaikki oikeasti kunnossa Godus-leirissä. Projekti on selvästi ollut ongelmia täynnä, jopa siinä määrin, että itse Peter Molyneux on kritisoinut yhteisörahoitusta ja pahoitellut pelin keskeneräisyyttä.

Lähde: The Market for Computer and Video Games

Lisää aiheesta

”Kickstarter-menestyksen tavoittelu teki pelille hallaa”, valittaa Molyneux

Molyneux: 22cansille riittää yhden pelin tekeminen – Godus

Jumalpeli Godus Steamin early accessissa