Uusimmat

Kehittäjä: ”Pienemmissä peleissä on mahdollisuutta olla luovempi”

Kuvituskuva: @ Pexels

08.04.2024 15:33 Muropaketin toimitus

Luovuus syntyy rajoitteista.

Ubisoftin entinen kehittäjä ja nykyään Sumo Newcastlella työskentelevä Andrew Willans uskoo luovuuden syntyvän peleille asetetuista ulkoisista rajoitteista.

Parhaillaan DeathSprint 66 -peliä kehittävä ohjaaja kertoi tuoreessa haastattelussa, että pelien pienemmät budjetit antavat kehittäjille vapauden olla luovempia, uutisoi PC Gamer. Pienemmät resurssit ja usein rajallisempi kehitysaika johtaa hänen mukaansa usein samalla innovaatioihin, joita ei AAA-pelien kohdalla nähdä niin usein.

”Kun tarkastelemme indie-markkinoita ja siellä tehtäviä innovaatioita, siellä tehdään todella mielenkiintoisia asioita, joita näemme harvemmin AAA-pelejä tehtävissä studioissa”, Willans sanoi.