Uusimmat

Kuinka suomalainen Next Games sai The Walking Dead -lisenssin

13.07.2014 14:00 Juho Anttila

The Walking Dead -teeman pohjalta on tehty sekä loistavia että luokattomia pelejä. Helsinkiläisen Next Gamesin tuleva The Walking Dead -mobiilipeli kuuluu toivottavasti ensiksi mainittuun luokkaan. Mutta miten ihmeessä uusi suomalainen pelistudio, jolla ei ollut ennestään yhtään julkaistua peliä, sai napattua itselleen näin kovatasoisen lisenssin?

Next Gamesin Joakim Achrén kertoi Joensuussa, että onnistumiselle on löydettävissä kuusi syytä. Ensimmäinen ja ehkä yllättävin näistä on firman suomalaisuus. Rovion ja Supercellin kaltaiset onnistujat muistetaan, joten kun suomalainen studio esittelee peli-ideaansa, sitä kuunnellaan kahta tarkemmin.

Vaikka Next Gamesillä ei olekaan vielä julkaistuja pelejä, tiimillä riittää kokemusta pelikehityksen kaikilta osa-alueilta. Uskottava tiimi on helpompi myydä rahoittajille. Erinomainen pelikonsepti auttoi myös kilpailijoita vastaan. The Walking Dead -mobiilipelin konsepti pitää sisällään kaikki onnistuneen ilmaispelin ominaisuudet, peli toimii sekä tableteilla ja puhelimella ja se erottuu kilpailijoista.

Laadukas konseptitaide oli myös omiaan nostamaan Next Gamesin pelin näkyvyyttä. Optio-ohjelmilla mukaan värvätyt ulkomaiset neuvonantajat puolestaan auttoivat kontaktiensa avulla. Viimeisenä onnistumisen syynä mainittiin The Walking Dead -oikeudet omistavan AMC-kanavan ottaminen Next Gamesin osakkaaksi. Tämä muutti Next Gamesin ja AMC:n suhdetta merkittävästi ja helpottaa tulevaisuudessa Next Gamesin asemaa myös muihin AMC:n sarjoihin perustuvista lisensseistä kilpailtaessa.

Lisää aiheesta

Suomalaisfirma tekee The Walking Dead –pelin, keräsi kuusi miljoonaa pääomaa

Tekes panostaa vahvasti pelialaan

QA-veteraani Dean Bent korosti pelitestauksen merkitystä