Monolith: lisärit ja konsoliversiot pilasivat F.E.A.Rin
Pitkäikäisen Monolith-studion Dave Matthews avautui närkästyneesti kauhua ja toimintaa yhdistelevän F.E.A.R. –pelisarjan kohtalosta. Vaikka ensimmäisen F.E.A.R. –pelin PC-versio olikin ihan ok, niin sarjaa ei enää pidetä kuin parhaimmillaankin keskivertona räiskintäpläjäyksenä. Matthews syyttää tästä sarjan lisäreitä ja konsolikäännöksiä.
Siinä missä Monolith teki alkuperäisen PC-pelin, niin myöhemmät laajennukset Extraction Point ja Perseus Mandata eivät tyydyttäneet pelin tekijöitä sen enempää laadultaan kuin sisällöltään.
”Ne veivät tarinaa aivan eri suuntaan kuin me halusimme.”
”Ehkä ne toivat pelille muutaman fanin, mutta samalla ne ajoivat monta pois”, Matthews valittaa.
Ja ne konsoliversiot?
”Day 1 Studiosin voisi vaikka työntää bussin alle.”
PS3- ja Xbox 360 –versiot F.E.A.Rista olivat Matthewsin mielestä surkeita. Mutta ei hätää. F.E.A.R. 2: Project Origin tulee olemaan tasaisempi kokemus PC- ja konsoliversioiden suhteen.
Lähde: Monolith Guy: Expansions, Ports Sunk F.E.A.R.
Lisää aiheesta
Flopannut F.E.A.R. jatkuu: Project Origin
Project Originista tuli F.E.A.R. 2
Lue myös
Arvostelu: Quantum of Solace: The Game (PS2, PS3, 360)
Biohakkerit tunkkaavat geenejä
Mitä ihmettä? Warren Spector tekee eeppistä Mikki Hiiri –peliä?