Sony virtuaalitodellisuustylynä – 60 fps tai ei mitään

19.03.2016 18:00 | Juho Anttila

Oli syynä sitten Oculus Riftin ja HTC Viven kova hinta tai se, että PlayStation VR:stä ja sen tarjonnasta on saatu vihdoin konkreettista tietoa, mutta Sony on ollut viime aikoina kovasti esillä virtuaalitodellisuuspuheissa. Sama linja myös jatkuu, sillä nyt firma on linjannut kovia vaatimuksia virtuaalitodellisuuspeleille.

Firmaa edustava Chris Norden kertoi GDC-tapahtumassa, että PlayStation VR -pelien on syytä pyöriä 60 fps:n ruudunpäivitysnopeudella. Tämän vaatimuksen osalta aiotaan myös vetää tiukkaa linjaa. Jos pelin ruudunpäivitysnopeus tipahtaa alle tämän rajan, se ei todennäköisesti läpäise Sonyn laadunvalvontaa.

Sony ei silti aio jättää kehittäjiä yksin tiukan vaatimuksen armoille. Firma tarjoaa kehittäjille VR-konsultointipalvelua, jonka tarkoituksena on paitsi varmistaa, että ehdot täyttyvät, myös auttaa kehittäjiä teknisesti tavoitteen saavuttamisessa. Palvelun hyödyntäminen ei ole pakollista, mutta se on tarjolla kaikille PlayStation VR -pelejä kehittäville.

Lähde: Polygon

Lisätietoja: www.sony.com

Lisää aiheesta

PlayStation VR ei tuo lisätehoja PlayStation 4:ään

Viisi PlayStation VR -yksinoikeuspeliä, viisi esittelyvideota

Sony myöntää – Oculus Rift – on parempi kuin PlayStation VR