Uusimmat

Space is EVERYTHING – Minterin uusin räiskintä on täynnä vektoreita ja teknojytinää

15.04.2014 21:00 Jukka O. Kauppinen

Jeff Minter. Se laamamies. Hän on taas tehnyt hyvin itsensä näköisen pelin…

Samalla Minter on menestyksen reunamilla tasapainottelevan ikuisen indiekehittäjän perikuva. Miehen pelit ovat omalaatuisia ja outoja, eivätkä ne ole yltäneet mainstream-menestykseen 80-luvun jälkeen. Mutta miekkosen uusin peli, TxK, on parasta ja suurelle yleisölle soveltuvinta Minteriä pitkään aikaan, joten arvon kansalaiset, nyt jos koskaan – Space is EVERYTHING!

Rehellisyyden nimissä täytyy toki todeta, että monille nimi Jeff Minter ei sano mitään. Joillekin se on hyvän pelin antiteesi. Mintermäinen pelinteko kun tarkoittaa yleensä hyvinkin outoja, värikkäitä ja kummallisia pelikokemuksia, jotka rakentuvat hyvin yksinkertaisen mutta nopeasti muuntuvan mekaniikan päälle. Kaiken ytimessä on pyrkimys zoneen pääsemisestä. Siihen myyttiseen, tavoiteltuun tilaan, jossa peli täyttää kaiken tietoisuuden ja tunnet olevasi yhtä ruudun pulssien ja korvissa jyskyttävän musiikin kanssa. Päätökset ja reaktiot tulevat selkäytimestä. Olet sisällä.

Lue koko arvostelu: TxK (PSV)

Lisää aiheesta

Jeff Minter teknojynkyttää ja tarjoaa ilmaista pelattavaa  

Space Giraffe –ennakko (PC, 360) 

Xbox Live Arcade -pelit testissä (osa 5)