AMD julkaisi FSR 2.0 -skaalausteknologian avoimena koodina – kuka tahansa voi nyt tutkia sitä ja ottaa sen käyttöön peliinsä

23.06.2022 18:20 Muropaketin toimitus

AMD on julkaissut FSR 2.0 -teknologian lähdekoodin avoimena koodina. Teknologian ideana on nopeuttaa pelien ruudunpäivitystä laadun siitä merkittävästi kärsimättä.

AMD FSR 2.0:n lähdekoodi on tarjolla kaikille siitä kiinnostuneille. Kuka tahansa pelikehittäjä voi nyt valjastaa sen omaan peliinsä tai tarkastella koodia.

FSR 2.0:aa tukee tällä hetkellä yli 110 peliä. AMD:n mukaan FSR on nopein käyttöön otettu pelitekniikka tähän mennessä.

Lähdekoodi on saatavilla asiasta kiinnostuneille GitHubista, ja kannattaa vierailla myös GPUOpen -sivustolla. Tarjolla on FSR 2.0 -API-dokumentaatio sekä C++ ja HLSL-lähdekoodi. AMD kertoo nähneensä paljon vaivaa dokumentaation parissa, jotta se auttaisi mahdollisimman paljon kehittäjiä tekniikan lisäämisessä peleihin.