Uusimmat

Microsoft johdattaa DirectX 11:n pariin

10.06.2008 13:10 Ville Suvanto

NVIDIAn isännöimä NVISION 08 -tapahtuma käynnistyy San Josessa 25. elokuuta ja luvassa on ainakin Microsoftilta mielenkiintoinen puhe. Yritys on otsikoinut 26. päivän puheenaiheekseen ”Introduction to DirectX 11” eli johdatus DirectX 11:een. Esityksestä on vastuussa XNA Developer Connection -tiimissä työskentelevä Kev Gee. DirectX 11 julkaistaneen parin vuoden kuluttua Windows 7 -käyttöjärjestelmän yhteydessä.

NVISION 08:n tapahtumakalenterin selvennyksestä käy ilmi, että luvassa on pikainen katsaus, miltä DirectX 11 tulee näyttämään, sekä tutustuminen uusiin ominaisuuksiin. DirectX 11 -rajapinta pohjautuu nykyiseen DirectX 10:een, mutta siihen on lisätty uusia ominaisuuksia, joihin voidaan lukea Tessellation, Multithreaded Rendering, Compute Shaders ja Shader Model 5. Tessellation piti alun perin ottaa mukaan jo DirectX 10:n yhteydessä, mutta idea hylättiin. Ominaisuudella kyetään kasvattamaan lennossa näkyvien polygonien määrää vähän polygoneja käsittävästä mallista, kun taas Compute Shadersilla Shader-liukuhihnat voidaan valjastaa vaikkapa Stream-prosessointiin tai fysiikan laskentaan.

NVISIO 08, Session Description

Mullistaako DirectX 11 käsityksen pelaamisesta?

Katso tilanne vastaamatta