NVIDIA julkaisi GeForce 416.81 Game Ready WHQL -näytönohjainajurit
Uusimmat näytönohjainajurit tuovat mukanaan Game Ready -optimoinnin Battlefield V -pelille. Lisäksi ajurit korjaavat Turing-arkkitehtuurin näytönohjaimilla ilmenneitä ongelmia.
Nvidian GeForce 416.81 Game Ready WHQL -ajurit keskittyvät vahvasti bugikorjauksiin. Ajureiden luvataan korjaavan Turing-arkkitehtuurin näytönohjaimilla ilmenneen bugin, jossa näytönohjaimen virrankulutus oli korkea näyttöjen ollessa joutokäynnillä. Ongelma ilmeni useamman näytön kokoonpanoissa.
Ajurit korjaavat myös GeForce RTX 2080 Ti -näytönohjaimilla ilmenneen bugin, joka aiheutti koneille Blue-screen -kaatuilua pelejä sammuttaessa. Ongelmaa ilmeni käyttäessä G-Sync-toimintoa kahdella näytöllä, joista ainoastaan toinen tuki G-Sync’iä. Tämä bugi selittänee ainakin osan Nvidian foorumeilla velloneista GeForce RTX 2080 Ti -näytönohjaimiin liittyneistä ongelmista.
Ajurit lupaavat korjauksen myös toiseen ongelmaan, joka liittyy G-Sync-toiminnon käyttöön. DirectX 11 -peleissä hiiren kursori rikkoi ruudunpäivityksen synkronoinnin, kun peliä ajettiin ikkunoidussa tilassa.
Pelikohtaisella tasolla ajurit korjaavat grafiikkahäiriöitä, joita on ilmennyt muun muassa Witcher 3 Wild Hunt-, Monster Hunter World- ja Far Cry 5 -peleissä. Ajureiden luvataan myös parantavan ARK Survival- ja Shadow of the Tomb Raider -pelien vakautta.
Uusimmat ajurit saa päivitettyä Geforce Experience -ohjelman kautta. Manuaalista asentamista varten, ajurit pääsee lataamaan täältä. Täydelliseen muutoslokiin pääsee tutustumaan täällä.