Uusimmat

Quake Warsia pelkän prosessorin voimalla

13.06.2008 01:11 Ville Suvanto

Intel on aina välillä väläytellyt ja nostanut pinnalle ray-tracingin esittelemällä Quake 3- ja Quake 4 -pelejä, joita on pelattu pelkän prosessorin voimalla. Kyseiset pelit ovat kuitenkin jo auttamatta vanhentuneita ja Intel onkin viimeisen seitsemän kuukauden aikana keskittynyt työstämään Enemy Territory: Quake Warsia. Prosessorijätti on lisännyt peliin uusia efektejä ja tehnyt siitä entistä kauniimpaa katsottavaa.

TG Daily on päässyt näkemään Intelin demonstroiman Quake Warsin, jota oli pyöritetty 720p-resoluutiolla (1280×720) ja oli näin ollen samalla ilmeisesti ensimmäinen kerta, kun yritys esitteli ray-tracingia perinteisellä resoluutiolla. Aiemmin pelit ovat pyörineet muun muassa 1024×1024-resoluutiolla. Intel oli käyttänyt alustana neljällä neliytimisellä prosessorilla varustettu Tigerton-laitteistoa, jossa prosessorit olivat toimineet 2,93 GHz:n kellotaajuudella. Yhteensä 16 ytimellä Quake Wars oli pyörinyt 14-29 FPS:n ruudunpäivitysnopeudella. Käyttöjärjestelmänä oli toiminut 64-bittinen Linux.

TG Daily, Intel converts ET: Quake Wars to ray-tracing