Peter Molyneux avautuu: ”Olen epäonnistunut”
Peter Molyneux on mies, joka jakaa mielipiteitä hieman joka suuntaan. Jotkut rakastavat miestä ja tämän omaperäisiä pelejä, toiset taas toivoisivat kaverin pitävän suunsa kiinni ja lopettavan hypetyksen. Nyt mies suomii hieman itseään, joskaan ei hypejunan tiimoilta.
BBC:n peliblogin toimittajien haastattelema Molyneux myönsi epäonnistuneensa pelikehittäjänä. Ei kuitenkaan siksi, että hän olisi hypettänyt pelejään liikaa tai jäänyt kauas omista tavoitteistaan, vaan koska hän ei ole tavoittanut peleillään suuren yleisön huomiota. Vika on kuitenkin hänen mukaansa yleisempi kuin uskotaan. Syykin on selvillä.
”Pitkään kuvittelin, että monimutkaisuuden lisääminen peliin olisi hyvä juttu. Todellisuudessa lisäilin peleihini ominaisuuksia kun minun olisi pitänyt olla korjaamassa syvällä pelin sydämessä olevia ongelmia”, Molyneux pohtii.
Kokemus on kuitenkin opettanut – ja opettaa edelleen – Peteriä. ”Mielestäni olen vuosien varrella oppinut, että jos pystyn antamaan pelaajille todella yksinkertaisen, mutta silti kiehtovan ja hiotun elämyksen, olen onnistunut.”
Maailman arvostetuimpiin pelikehittäjiin kuuluva Molyneux viimeistelee juuri tiiminsä kanssa Fable 2 -roolipeliä Xbox 360:lle. Juuri äskettäin tiimi paljasti pelin viimeisen suuren salaisuuden, lennosta onnistuvan moninpelioption. Molyneux selitti tätäkin ratkaisua BBC:lle todeten, että pelaaminen kaverien kanssa on sitä parasta pelaamista, vaikka nämä kaverit eivät olisikaan välttämättä hardcore-pelaajia.
Lue lisää eDomesta
Pelisetä Molyneux saa prenikan rintaan
Molyneux: Lionheadin läpimurto vasta tulossa
Fable 2 -kehityspäiväkirja esittelee pelikuvaa ja Lionhead-huumoria
Lionhead juhlii 10. syntymäpäiväänsä, julkaisee Fable 2 –videoita
Ensimmäiset kuvat Fable 2 –seikkailusta
EA: munailimme ja pilasimme Bullfrogin, Originin ja Westwoodin
Tulevaa 360-pelitarjontaa: Fable 2, Ninja Gaiden II, Arcade-pelejä