Ladattavat pelit ovat ihan liian halpoja?!
Muun muassa Ratchet & Clank -sarjaa ja PS3:n Resistancea tehnyt pelikehittäjä Nathan Fouts on nyttemmin siirtynyt indie-tekijäksi. Nathan tienaa leipänsä tällä hetkellä konsolien ladattavista pikkupeleistä. Mielenkiintoista kyllä, Nathanin mielestä ladattavat pelit ovat nykyisellään aivan liian halpoja.
Foutsin esikois-digilatauspeli Weapon of Choise julkaistiin ensimmäisten joukossa Xbox Liven uudessa XNA-palvelussa 400 Microsoft-pisteen hinnalla. Fouts olisi kuitenkin halunnut pelilleen noin vitosta korkeamman hintalapun.
Hänen mielestään pelit ovat muutenkin turhan halpoja.
”800 pojoa, noin kymppieuro, Bionic Commando: Rearmedista on liian halpa niinkin kivasta pelistä. 1200 pojoa, viitisentoista euroa, Castle Crashersin kaltaisesta todella isosta pelistä on naurettavaa.”
Halvat hinnat ovat toki kiva asia pelaajille, mutta toisaalta pelintekijöille se tuottaa melkoisia haasteita. Pelien myyntimäärien on oltava melko reippaita, että tekijät pääsevät voitolle.
Toisaalta – moniko meistä on ostanut pelejä konsolien digikaupoista ihan huvikseen, jopa tukemisen vuoksi, koska pelin hinta on niin naurettavan alhainen? Viitonen kivasta pelistä ei tunnu missään, mutta 15 euroa täytyy jo miettiä tovi.
Lähde: Downloadable Games are Underpriced Says XNA Developer Nathan Fouts
Lisää aiheesta
PlayStation 3:n ladattavat pelit testissä osa 2
Xbox Live Arcade -pelit testissä (osa 5)
Lue myös
Aprillipila muuttui todeksi: WoWista Atari 2600 -versio
Eidos uusii Kane & Lynch -skandaalin – arvosteluja manipuloidaan taas
Homeworld 3 on tulossa. Ehkä. Kenties?