Uusimmat

Monster Hunterin tekijöitä eivät Dauntless ja muut kilpailijat haittaa

20.06.2019 15:54 Muropaketin toimitus

Monster Hunter -pelisarjan menestysreseptin kopiointi ei tekijöitä huoleta, kertoo Capcom-johtaja Kaname Fujioka.

Monster Hunter: Worldista tuli viime vuonna Capcomin suurin pelimenestys, jonka yhdistelmä tiimityötä, hirviöiden metsästystä ja toimintaroolipeliä on kerännyt jo miljoonia pelaajia. Luonnollisesti pitkäikäinen sarja on saanut myös jäljittelijöitä, joista tuorein on toukokuun lopulla ilmestynyt Dauntless.

Luulisi, että ideoiden kopiointi häiritsisi peliyhtiöitä, mutta ainakin yksi Monster Hunter: Worldin pääkehittäjistä, Kaname Fujioka, ei turhaan huolehdi jäljittelijöistä.

”Olen tyytyväinen ja ylpeäkin pelimme nousemisesta niin suureksi, että ihmiset ottavat siitä vaikutteita ja tekevät omia pelejään”, Fujioka kertoo Polygonin mukaan.

”Olemme kaikki kehittäjiä ja ottaneet itsekin vaikutteita pelaamistamme pelestä. En todellakaan ole pahalla mielellä tai vihainen nähdessäni tällaista. Se vain edelleen todistaa, että Monster Hunter: Worldista on tullut maailmanlaajuinen, sillä myös Dauntless on maailmanlaajuinen peli.”

Fujioka myös toteaa, että Monster Hunteria jäljiteltiin Japanissa jo vuosia sitten, kun sarjan varhaisemmat pelit menestyvät PSP-käsikonsolilla. Monster Hunter -vaikutteisissa peleissä ei siis ole mitään uutta.

Monster Hunter: Worldin odotettu Iceborn-laajennus ilmestyy PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 6. syyskuuta. Laajennuksen PC-version julkaisupäivää ei ole vielä paljastettu.