Uusimmat

Ladattavat pelit ovat ihan liian halpoja?!

25.11.2008 18:30 Jukka O. Kauppinen

Muun muassa Ratchet & Clank -sarjaa ja PS3:n Resistancea tehnyt pelikehittäjä Nathan Fouts on nyttemmin siirtynyt indie-tekijäksi. Nathan tienaa leipänsä tällä hetkellä konsolien ladattavista pikkupeleistä. Mielenkiintoista kyllä, Nathanin mielestä ladattavat pelit ovat nykyisellään aivan liian halpoja.

Foutsin esikois-digilatauspeli Weapon of Choise julkaistiin ensimmäisten joukossa Xbox Liven uudessa XNA-palvelussa 400 Microsoft-pisteen hinnalla. Fouts olisi kuitenkin halunnut pelilleen noin vitosta korkeamman hintalapun.

Hänen mielestään pelit ovat muutenkin turhan halpoja.

”800 pojoa, noin kymppieuro, Bionic Commando: Rearmedista on liian halpa niinkin kivasta pelistä. 1200 pojoa, viitisentoista euroa, Castle Crashersin kaltaisesta todella isosta pelistä on naurettavaa.”

Halvat hinnat ovat toki kiva asia pelaajille, mutta toisaalta pelintekijöille se tuottaa melkoisia haasteita. Pelien myyntimäärien on oltava melko reippaita, että tekijät pääsevät voitolle.

Toisaalta – moniko meistä on ostanut pelejä konsolien digikaupoista ihan huvikseen, jopa tukemisen vuoksi, koska pelin hinta on niin naurettavan alhainen? Viitonen kivasta pelistä ei tunnu missään, mutta 15 euroa täytyy jo miettiä tovi.

Lähde: Downloadable Games are Underpriced Says XNA Developer Nathan Fouts

Lisää aiheesta

PlayStation 3:n ladattavat pelit testissä osa 2

Xbox Live Arcade -pelit testissä (osa 5)

Lue myös

Aprillipila muuttui todeksi: WoWista Atari 2600 -versio

Arvostelu: Talvisota (PC)

Eidos uusii Kane & Lynch -skandaalin – arvosteluja manipuloidaan taas

Homeworld 3 on tulossa. Ehkä. Kenties?

Left 4 Dead –videohaastattelu

Paljonko olet valmis maksamaan ladattavista peleistä?

Katso tilanne vastaamatta