Mikä maksaa, kun DLC:t eivät kelpaa?
EEDAR-tutkimusyhtiö on selvitellyt aihetta, joka on varmasti jokaisen pelijulkaisijan mielessä aamusta iltaan. Pelien lisäsisällöillä kun olisi mukava tahkota lisää rahaa, mutta miksi puolet pelaajista ei niitä suostu ostamaan?
PS3- ja Xbox 360 -konsolipelaajia syynännyt tutkimus arvioi, että noin 20 miljoonaa pohjoisamerikkalaista pelaajaa on ostanut peleihin DLC-lisäosia. Mutta tämäkin isolta kuulostava määrä on vain 34 prosenttia kaikista pelaajista, jotka voisivat ostaa lisäreitä.
Tutkimuksen mukaan puolet lisäreihin lankeamattomista kieltäytyy nettiostoksista turvallisuussyistä. Muita pääsyitä ovat lisäreiden kalliiksi arvioitu hinta sekä se, ettei lisäreitä voi palauttaa, jos ei olekaan tyytyväinen ostokseensa.
Lähde:Why 49% Of Gamers Won’t Buy Downloadable Content
Lue myös
Autoja kuuluu rakastella… Katseella…
Norjan EA pelaa arveluttavaa peliä Battlefield-arvostelujen kanssa
Star Wars: The Old Republic – ensikosketus BioWaren megamorppiin