Uusimmat

NVIDIA tarjoaa pelitekijöille uuden sukupolven animaatio- ja fysiikkapaketin

12.06.2008 13:16 Jukka O. Kauppinen

Erinomaisen Euphoria-animaatiojärjestelmän kehittänyt NaturalMotion ja näytönohjainvalmistaja NVIDIA ovat pistäneet hynttyyt yhteen. Putiikit tarjoavat jatkossa pelikehittäjille ja -kustantajille yhteen sovitetut työkalut, joiden avulla pelikehittäjät voivat iskeä tuotoksiinsa aiempaa näyttävämmät ja luonnollisemmat animaatiot ja fysiikat, aiempaa pienemmällä vaivalla.

Uutta teknologiapakettia tarjotaan NVIDIAn PhysX-fysiikkalaskentajärjestelmän kautta. Siihen on yhdistetty NaturalMotioniin morpheme-animaatiojärjestelmä, jonka avulla videopelien hahmo- ja animaatiojärjestelmistä on voitu tehdä aiempaa luonnollisempia ja uskottavampia. Tekniikkaa käytettiin muun muassa Grand Theft Auto IV:ssä.

Kun NVIDIAsta on kyse, niin systeemi tukee myös GeForce-näytönohjainten prosessoreilla suoritettavaa fysiikka- ja animaatiolaskentaa.

”PhysX-teknologia tarjoaa hyvän pohjan kehittyneelle animaatiojärjestelmällemme ja työkaluillemme. Läheisellä yhteistyöllämme pystymme auttamaan pelikehittäjiä luomana täydellisen interaktiivisia ja uskottavia pelihahmoja mitä moninaisimpiin peleihin”, NaturalMotionin toimitusjohtaja Torsten Reil kehuu.

NVIDIA puolestaan kehuskelee, että ”NaturalMotionin tekoälyjärjestelmä ja tilanteen mukaan muokkautuva hahmojen käytös (Adaptive Behaviors) on pelaamisen seuraava läpimurto.”

Kuulostaa hyvältä, paitsi jos olet ATIn näytönohjainten käyttäjä…

Lisätietoja: http://www.naturalmotion.com/

Lue lisää eDomesta

Arvostelu: Elefunk (PS3)

Kuvaryöpsähdys IL-2 Sturmovik: Birds of Prey -konsolisimusta

Kuvaryöpsähdys Squaren uutuuksista: Infinite Undiscovery, Star Ocean 4, The Last Remnant

Osallistu Narnian tarinat: Prinssi Kaspian -kilpailuun, voita peli ja leffalippu

Wiikon wanha: Willy Beamish

Voita Wii Fit ja kuntoile itsesi kondikseen