Uusimmat

Palworld-kehittäjän mukaan pelien suosion mittaaminen pelaajamäärillä pilaa koko pelaamisen

Kuva: © Pocketpair

31.07.2024 11:51 Muropaketin toimitus

Pocketpair ei jaksaisi kuunnella kuolleet pelit -keskustelua.

Suositun Palworldin kehittäjä ei jaksaisi keskustella enää ”kuolleista peleistä” tai käyttää pelaajamääriä suosion mittatikkuna, sillä se pilaa hänen mielestään koko pelaamisen ilon.

Studion yhteisövastaava John Buckley kertoi uudessa haastattelussa, ettei pelien suosiota tulisi mitata vain pelaajamäärän perusteella, uutisoi PC Gamer. Tämä on muodostunut viime vuosina pelaajien mittatikuksi, minkä myötä myös termi ”kuollut peli” on syntynyt, kun pelin pelaajamäärät laskevat julkaisun jälkeen.

Palworldin ympärillä heitettiin kyseistä termiä, kun pelin pelaajamäärät alkoivat laskea julkaisupäivän innostuksesta. Buckley otti jo tuolloin kantaa termin tyhmyyteen ja piti siitä käytävää keskustelua laiskana. Uudessa haastattelussa hän kuitenkin toteaa, ettei saman pelin pelaamiseen pakottaminen päivästä toiseen palvele ketään saati ole terveellistä niin pelaajalle kuin kehittäjällekään. Itse asiassa hän totesi, että jos pelien odotetaan kasvavan pelaajamääriltään ikuisesti, lopputuloksena on vain ”todella sieluttomia live service -pelejä, jotka suljetaan alle vuoden sisällä julkaisusta”.

Lue myös: Arvostelu | Talven hittipeli Palworld lainaa Pokémoneilta härskisti, mutta ei se haittaa