Uusimmat

Superpomot iskevät taktiikkasuoneen: Intruder

16.07.2012 13:30 Janne Rautiainen

Nykyään melko harvat pelit pistävät viikseni väpättämään (viimeksi Frozen Synapse), mutta pelkästään moninpeliin keskittyvässä Intruderissa voisi olla potentiaalista väpätys-ainesta.

Alustavaa pelimekaniikkaa esittelevien videoiden perusteella Superboss Gamesin pojilla näyttäisi olevan taktisen FPS:n ainekset hyvin kasassa. Pelin juju on tarjota hiiviskelyä ja taktikointia tavanomaisen ”kuka juoksuttaa rottaansa nopeiten” -reaktiotestin sijaan. Tätä ajatusta silmälläpitäen Intruderin tiimityöskentelyyn ja taktisiin taistelutarvikkeisiin onkin haettu inspiraatiota varsin oivista lähteistä kuten SWAT 3- ja Metal Gear Solid 2 -peleistä.

Kehitystyön alkutaipaleella jonkin sortin versio pelistä puhkuttiin henkiin yhden kentän Unreal Tournament-modina, kunnes tarvittiin tuumaustauko. Pöytä pyyhittiin tyhjäksi ja uutta vaihdetta kepitettiin silmään Unity 3D:llä. Tuumauksen tuloksena oli esimerkiksi pelihahmojen tasapaino, jonka horjuttaminen voi tuurilla toimia ottavan osapuolen hyväksikin. Onnekkaasta tapauksesta esimerkkinä voisi olla että vihulaisen sarjasta ei lähtenytkään henki, mutta lensit pöydän taakse suojaan. Huonommalla tsägällä henkikulta säilyi, mutta tulitus lennätti sinut kuitenkin katolta alas.

Mutta se minun höpinöistäni! Siemailkaa ennemmin näitä makoisia maistiaisia kurkkimisista, räjähtävistä ovenavauksista ja piipittävistä sensoreista.

Kun meikäläisen reaktio on jo tässä vaiheessa ”shut up and take my money”, niin eihän tästä pelistä enää saa huonoa tekemälläkään…(toivottavasti!)

Intruderin taivalta voi seurata Superboss Gamesin kehitysblogista.

Lisätietoja: http://www.superbossgames.com/blog/Intruder

Lue myös

Battlestar Galactica (Lautapeli)

Ei kannata innostua vielä liikaa Ouyasta

FTL on jo betan perusteella erinomainen peli

Resident Evil 6 -ensikosketus