Uusimmat

Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla

24.06.2015 23:27 Muropaketin toimitus

 

3DMark Fire Strike

Futuremarkin 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Ultra-esiasetuksilla, joissa on käytössä 3840×2160-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

4k-resoluutiolla Fury X nousi Titan X:n ja 980 Ti:n ohi noin 40-60 pisteellä.

 

Battlefield 4

Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 980 Ti oli 5,1 FPS:ää eli noin 9 % suorituskykyisempi kuin Fury X.

 

Crysis 3

Crysis 3 testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Fury X ja 980 Ti olivat käytännössä tasoissa 0,4 FPS:n erolla Fury X:n hyväksi.

 

ArmA 3

 

ArmA 3 testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Fury X ja 980 Ti olivat käytännössä tasoissa 0,9 FPS:n erolla Fury X:n hyväksi.

 

Grand Theft Auto V

GTA V testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 980 Ti oli 3,1 FPS:ää eli noin 5 % suorituskykyisempi kuin Fury X.

 

The Witcher 3

The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, Medium-tason Postprocessing-asetuksilla ja kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 980 Ti oli 1,4 FPS:ää eli noin 4 % suorituskykyisempi kuin Fury X.

 

Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Fury X oli 1,1 FPS:ää eli noin 2 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 980 Ti.

 

Far Cry 4

Far Cry 4 testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Fury X oli 6,4 FPS:ää eli noin 13 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 980 Ti ja samalla myös suorituskykyisempi kuin Titan X.

 

Ryse: Son of Rome

Ryse: Son of Rome testattiin ilman SSAA-reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Normal-tason kuvanlaatuasetuksilla sekä Very High -tekstuureilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Fury X oli 2,1 FPS:ää eli noin 6 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 980 Ti.

 

Project Cars

Project Cars testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 980 Ti oli 10,5 FPS:ää eli noin 21 % suorituskykyisempi kuin Fury X.

 

Dying Light

Dying Light testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Balanced-tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn GameWorks-ominaisuudet olivat pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Fury X oli 1,9 FPS:ää eli noin 4 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 980 Ti.

Sisältö

  1. AMD Radeon R9 Fury X (Fiji)
  2. Fiji-grafiikkapiiri ja High Bandwidth Memory -muistit
  3. Radeon R9 Fury X -näytönohjaimen esittely
  4. Testikokoonpano
  5. Suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
  6. Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla
  7. Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
  8. Ylikellotustestit
  9. Loppuyhteenveto