Katsetta seuraavat Fove-VR-lasit saivat uuden ilmeen
Virtuaalitodellisuus pyrkii tällä hetkellä tekemään kunnollista läpimurtoa markkinoille HTC:n ja Oculuksen toimiessa hyökkäyksen terävimpänä kärkenä Vive- ja Rift-virtuaalilaseineen. Yhtiöiden perässä seuraa myös muita yrittäjiä, mutta yksi selvästi joukosta erottuva on Fove.
Fove-virtuaalilasien salaisuus on silmien ja katseen seurannassa. Silmien seuranta mahdollistaa hyvin toteutettuna merkittäviä parannuksia VR-kokemukseen, sekä helpottaa samalla näytönohjainten kuormaa, jos sovellus tukee ns. foveated rendering -metodia. Foveated rendering -metodissa eri osat ruudusta renderöidään eri tarkkuudella, mutta sen kunnollinen toiminta vaatii juuri Foven kaltaisen katseen seurannan, jotta ohjelma tietää mitkä osat ruudusta tulee renderöidä milläkin tarkkuudella.
Foven suurimpana ongelmana aiemmissa prototyypeissä on pidetty niiden suurta kokoa. Nyt tuohon ongelmaan on löydetty ilmeisesti ratkaisu, sillä Fove on esitellyt uuden prototyyppiversion joka ainakin kuvien perusteella vaikuttaa vain hieman Vive- ja Rift-virtuaalilaseja kookkaammilta.
Fove-virtuaalilasit ovat tällä hetkellä tuotannon testivaiheessa, joten markkinoille niitä ei kannata odottaa vielä ihan heti. Seuraava askel on virallisten kehittäjäversioiden julkaisu.