Uusimmat

Se-elokuvasta pois jätetyssä karmeassa kohtauksessa Pennywise-pelle söi elävän vauvan

16.10.2017 10:33 Muropaketin toimitus

Käsikirjoituksesta löytyvä kohtaus on melko sairasta materiaalia.

Syyskuussa Pennywise-pelleä Se-elokuvassa esittävä Bill Skarsgård kertoi valmiista elokuvasta jätetyn pois todella järkyttävän kohtauksen, jonka Arrow in the Head on selvittänyt olleen mukavan pienen ateriointituokion, jossa elokuvan pahis syö elävän vauvan.

”Kuvasimme erään kohtauksen, joka oli takauma 1600-luvulta eli ajalta ennenkuin Pennywisesta tuli se elokuvista tuttu hahmo. Kohtauksesta tuli todella erityisen häiritsevä. En esittänyt siinä klovnia vaan näytin itseltäni. Kuten mainitsin, siitä tuli hyvin häiritsevä monella tapaa. Se oli eräänlainen taustatarina siitä mitä IT oikein on ja mistä Pennywise oikein tulee”, Skarsgård sanoi.

Nyt näyttelijä Timothy Simons, joka haki Pennywisen roolia paljastaa Throwing Shade -podcastissa kyseessä olleen vauvansyöntikohtauksen, joka löytyy kokonaisuudessaan Redditissä julkaistusta käsikirjoituksesta.

Tiedossa ei ole kuinka paljon kohtauksesta kuvattiin, mutta toivottavasti se päätyy mukaan elokuvan jatko-osaan.

Tässä vielä koko kohtaus alkuperäiskielellä:

”1637
INT. WELLHOUSE – NIGHT ABIGAIL, 19. Rushes in and SLAMS the door. As if trying to keep Satan himself out. She clutches her BABY to her breast. Kneels by DYING EMBERS in the hearth. She blows on ‘em but a flame never catches. Her Baby starts to fuss… ABIGAIL Hush now, shhhh… it’ll be — She stops.

Realizes that the SMALL CANDLE CHANDELIER slowly spins above her. As if some unnatural force has caused its light to rotate around the room, like tiny primitive searchlights. She hears something slithering in the gray shadows by the Well. Occasionally we catch glimpses of a BLACK SILHOUETTE. Shifting its shape. As if trying to decide on a form. ABIGAIL (CONT’D) Please, Devil… leave us be… Shape shifts again. A beam of light passes, revealing PENNYWISE, naked, lithe, flesh pale and translucent, a half- formed imitation of a human, opens his maw full of large razor sharp teeth, dripping with saliva. As the Tin Can spins clockwise, Pennywise moves counter around the room. Each time the light hits his face — It’s different. A Man. A Woman. A Beast. A Monster.

PENNYWISE You mistake me woman. No mere devil, I am the Eater of Worlds. His voice is guttural, unnatural. ABIGAIL But my child, not my child… He is innocent…

PENNYWISE So you say. The Baby SCREAMS. Pennywise smiles. PENNYWISE (CONT’D) Beautiful fear… ABIGAIL I pray Thee, take me. Abigail shuffles back. PENNYWISE I will. And then, him. And thy husband and the rest of thy children, and all the savages who brought you here. And when you all rot in the earth, I will pick thy bones dry until no meat is left to pick. And then I will seek out thy bones and consume thy souls until nothing is left but the weeds! (beat) Or you will occupy yourself otherwise and not interfere. I will take her and you will live, and those of thy other children — in whom I take no interest. And you will thank ME fever and frost did not damn you to the soil. Abigail looks down at her baby again.

She’s shaking, doesn’t want to let go. Behind her, the Door OPENS. A Little Boy, 6, asks — BOY Mama? ABIGAIL NO! OUT! NOW! Frightened by his mother, the Boy runs. Abigail turns back to Pennywise. Wherever he may be now in the room. The light somehow seems to spin faster now. She kisses her baby and sets it down. It BAWLS. ABIGAIL : I’m sorry, I’m so sorry…

She turns away from the baby. Faces those dying embers. We keep on her face as they seem to begin GLOWING BRIGHTER AS — OVER HER SHOULDER — OUT OF FOCUS — Pennywise crawls over to the Baby and starts to feast. SHARP CRY FROM THE BABY CUT OFF as we hear a CRUNCH. Abigail continues to look into the BRIGHT ORANGE GLOW of not the flickering fire… …but the DEADLIGHTS. Her expression changing. Fear. Denial. Grief. Acceptance. And then nothing. Just a glazed look. AS IF NOTHING HORRIFIC IS ACTUALLY HAPPENING BEHIND HER.”