Uusimmat

FlatOutia juhlistettiin julkaisubileissä – LAB luritteli tunnelmallisesti

05.11.2004 10:42 Jukka O. Kauppinen

FlatOut-romurallin julkaisun kunniaksi Bugbear järjesti torstai-iltana julkaisujuhlat. Tapahtumaan osallistuivat pelin tekijöiden ohella myös kustantaja Empiren edustajat, laumoittain kotimaisen median edustajia, muiden pelitalojen väkeä ja muuta kansaa.

FlatOut julkistustilaisuus 1

FlatOut julkistustilaisuus 2

FlatOutia ajettiin vähän joka suunnalla. Suurimmassa suosiossa olivat kaksi istuttavaa ajosimulaattoria, tai pikemmin hyperstimulaattoria, joilla ajettiin tiukkoja kaksintaistelukisoja pelin eri radoilla.

FlatOut julkistustilaisuus 3

Bugbearin Jussi Laakkonen (oikealla) tiiraa tarkoin peliguru Thomas Puhan esittelemään Pelaaja-lehden seuraavaa numeroa – ja käy kovin lämpimänä arvostelun tähtimäärän nähdessään.

FlatOut julkistustilaisuus 4

Julkaisukekkereihin osallistui yli 200 vierasta ja tunnelma olikin juhlapuheiden alkaessa tiiviin lämmin.

FlatOut julkistustilaisuus 5

Bugbearin pelitiimi sai ansaitsemansa aplodit 18 kuukauden rutistuksesta. Viime kesä vilahti ohi täysin huomaamatta ja armeijan kertausharjoitukset olivat aiheuttaa katastrofin aivan loppumetreillä. Kiitos Puolustusvoimille joustamisesta – peli saatiin sittenkin valmiiksi, kun erään ohjelmoijan metsäkeikka vaihtui koodin takomiseksi. Nyt pelin valmistuttua pari viikkoa erämaassa saattaa kuitenkin tuntua suoranaiselta hermolomalta.

FlatOut julkistustilaisuus 6

Ohi on, iloitsee Bugbearin perustaja ja teknologiajohtaja Tatu Blomberg, joka on luonut muun muassa pelin ydinteknologian ja fysiikkamallinnuksen – PlayStation 2- ja Xbox-peliytimistä puhumattakaan.

FlatOut julkistustilaisuus 7

”Nyt ei naarata” toteavat bugbearin isännät Niko Miettinen ja Janne Alanenpää ajettuaan romunsa suohon.

FlatOut julkistustilaisuus 8

Flatout pisti Labinkin polvilleen.

Bugbear Entertainment Oy