Team Fortress 2:n uudet hahmoluokat

18.07.1999 00:54 | Muropaketin toimitus

Valve Software on ilmoittanut tehneensä varsin suuria muutoksia Team Fortress 2: Brotherhood of Armsin hahmoluokkiin. Osa vanhoista hahmoluokista on poistettu, ja niiden tilalle on lisätty kokonaan uusia hahmoluokkia.
Ohessa yhteenveto kaikista peliin tulossa olevista hahmoluokista.

  • Marine:
    Perushahmoluokka, pääaseena rynnäkkökivääri sekä SMAW-räjähde raskaampia kohteita vastaan.
  • Machine Gunner:
    Antaa tulitukea kevyemmille hahmoluokille konekiväärillään. Jos Machine Gunner löytää itselleen sopivan suojaisan ampumapaikan, tämä pystyy helposti pitämään kokonaisen vihollisjoukkueen maissa.
  • Sniper:
    Pääaseena tarkkuuskivääri. Hahmoluokkana suurinpiirtein sama kuin alkuperäisessäkin Team Fortressissa.
  • Commando:
    Pelin ainoa hahmoluokka joka pystyy tuhoamaan suurempia kohteita, kuten rakennuksia. Tarvitsee useimmiten muiden hahmoluokkien suojaa että pystyy asentamaan räjähdyspanoksiaan.
  • Flame-thrower:
    Pääaseena liekinheitin. Erinomainen hahmoluokka vihollisten bunkkereiden ja juoksuhautojen puhdistamiseen.
  • Officer:
    Officer, eli upseeri, parantaa joukkueensa taistelumoraalia ja siten sen taistelukykyä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikki Officerin ympärillä olevat pelaajat saavat bonusta ominaisuuksiinsa. Officer on lisäksi varustettu pimeänäkölaseilla sekä savukranaateilla, mikä tekee tämän erinomaiseksi hahmoluokaksi johtamaan rynnäkköjä.
  • Ranger:
    Pelin kevyin ja nopein hahmoluokka. Vaarallisimmillaan lähitaistelussa.
  • Field medic:
    Tärkeä tukiluokka. Pystyy elvyttämään kuolevia joukkuetovereita, sekä korjaamaan näiden suojuksia.
  • Engineer:
    Pystyy rakentamaan liikuteltavia konekivääreitä, joita muut pelaajat voivat käyttää. Tämä muuttaa Engineerin roolin huomattavasti hyökkäävämmäksi, kuin mitä se oli alkuperäisessä Team Fortressissa.
  • Spy:
    Aivan kuten Sniper, Spy on pysynyt suurinpiirtein samana hahmoluokkana Team Fortress 2:ssa. Pystyy naamioitumaan viholliseksi ja liikkumaan naamiointinsa avulla ”huomaamatta” vihollisen linjojen läpi.
  • Instructor:
    Instructor ei ole fyysisesti pelissä mukana, vaan tätä hahmoluokkaa käytetään muiden pelaajien kouluttamiseen. Instructor näkee maailman kouluttamansa pelaajan kuvakulmasta, ja pystyy antamaan tälle ohjeita mm. puhumalla ja erilaisilla graafisilla symboleilla.
  • Commander:
    Commander on vastuussa joukkueensa taistelustrategiasta. Commander näkee taistelukentän ylhäältä, vähän kuin strategiapelissä, ja pystyy jakamaan komentoja ja asettamaan waypointteja joukkueensa jäsenille.